شنبه 21 مهر 1403

احداث مجتمع فرهنگی و هنری باشت نیازمند همت مسئولان است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
احداث مجتمع فرهنگی و هنری باشت نیازمند همت مسئولان است

گچساران - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: احداث مجتمع فرهنگی و هنری در باشت نیازمند همت مسئولان استانی و شهرستانی است.

محمد پیرسبزی روز شنبه در نشست با فرماندار باشت اظهار داشت: با توجه به نبودن زیرساخت های فرهنگی نظیر مجتمع فرهنگی هنری، سالن آمفی تئاتر اجرای این طرح گرهگشای رونق برنامه های هنری و فرهنگی در این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه همه مردم مطالبه گر فرهنگ و هنر هستند از مسئولان متولی خواست برای توسعه زیرساخت های فرهنگی باشت تلاش مضاعفی داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: یک زمین به مساحت سه هزار متر مربع در ورودی شهر باشت برای ساخت مجتمع فرهنگی و هنری باشت اختصاص یافته است.

پیرسبزی تاکید کرد: شادی و نشاط هر جامعه ای نیازمند توسعه زیرساخت های فعالیت هنرمندان است.

رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی باشت نیز در این نشست گفت: این شهرستان به دلیل داشتن هنرمندان مستعد و سرشناس نیازمند ایجاد مجتمع فرهنگی و هنری است.

سید علی حسینی با اشاره به اینکه برخی از هنرمندان باشتی برای انجام فعالیت های خود ناچار به مراجعه به شهرستان های مجاور هستند از مسئولان خواست تا زمان احداث مجتمع فرهنگی و هنری برای یک فرهنگسرای کوچک به صورت اجاره ای اقدام کنند.

وی عنوان کرد: تجهیز ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان از دیگر نیازهای باشت است.

حسینی تصریح کرد: هم اکنون هفت انجمن فرهنگی و هنری با 150 عضو در باشت فعالیت دارد.

فرماندار باشت نیز گفت: تعریف پروژه جدید نیازمند انجام اقدامات مقدماتی در مرکز استان است.

سید مسعودحسینی با اشاره به اینکه تعریف طرح های جدید محدودیت های اعتباری دارد افزود: این طرح در ابتدا باید کد اجرایی دریافت کند.

وی ابراز داشت: در صورت تصویب مجتمع فرهنگی هنری، در شهرستان می توان برای آن اعتبار پیش بینی کرد.

امام جمعه باشت نیز در این نشست از فعالیت های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی درفضای مجازی در دورانانتشار ویروس کرونا برای تزریق امید ونشاط قدردانی کرد.

حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی افزود: انجام کارهای بزرگ نیازمند تعامل همه دستگاه های اجرایی است.

وی بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی بستر مناسبی برای بهره وری ازظرفیت های موجود و تحقق توسعه زیرساخت های فرهنگی است.

*س_برچسب‌ها_س*