یک‌شنبه 15 مهر 1403

احداث معلم سرا در روستاهای مرزی خراسان شمالی در دستور کار قرار گیرد / نیروهای فرهنگی با اولویت بومی جذب شوند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
احداث معلم سرا در روستاهای مرزی خراسان شمالی در دستور کار قرار گیرد / نیروهای فرهنگی با اولویت بومی جذب شوند

محمد وحیدی گفت: احداث معلم سرا در روستاهای مرزی خراسان شمالی باید در دستور کار قرار گیرد تا معلمان این مناطق در ایام هفته برای استقرار دچار مشکل نشوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار عصراترک، محمد وحیدی، عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در شورای اداری خراسان شمالی که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در آخرین دیدار با معلمان فرمودند آموزش و پرورش، باید کانون تولید و توزیع علم برای نسل آینده باشد.

وی ادامه داد: در ایام شیوع کرونا، آموزش غیرحضوری برای خانواده ها، دانش آموزان و مجموعه فرهنگیان سخت بود اما هم اکنون با گذر از این ایام باید در راستای جبران خسارت های آموزش غیرحضوری تلاش بیشتری شود.

وحیدی با اشاره به اینکه بخش زیادی از جمعیت دانش آموزی استان خراسان شمالی در مناطق روستایی، عشایری و مرزی هستند، اضافه کرد: بر این اساس باید در مقایسه با سایر استان های کشور توجه ویژه ای به خراسان شمالی انجام شود.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برای بهبود آموزش در مناطق روستایی و عشایری استان باید در جذب نیروی انسانی و استخدام نیروهای بومی توجه شود تا کیفیت آموزشی موثر واقع شود.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت های حوزه آموزشی استان بعد از سفر رهبری تغییر قابل توجهی داشته است، گفت: با این وجود، هنوز استان در این بخش خلأهای زیادی دارد و اردوگاه دانش آموزی، نمازخانه و فضای ورزشی نگاه ویژه ای می طلبند.

وحیدی گفت: در سفر پیش روی رییس جمهور به خراسان شمالی توجه ویژه ای به موضوع آموزش و پرورش شده و نداشته های استان در سفر برجسته شده تا بتوانیم بخشی از نیازهای استان را رفع کنیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی به طرح اجرای معلم سراها در مناطق مرزی استان اشاره کرد و گفت: پیشنهاد ایجاد معلم سراها در این مناطق از گذشته در دستور کار قرار گرفته ولی نیمه تمام مانده است، براین اساس تلاش بود تا در کنار مدارس برای فرهنگیان مکانی مناسب برای استقرار معلمان در ایام هفته تدارک دیده شود تا در مناطق مرزی و دورافتاده دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام / رحمانی