دوشنبه 28 خرداد 1403

اختصاصی | فرآیند ثبت نام دومرحله‌ای کاندیدای انتخابات چیست؟

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
اختصاصی | فرآیند ثبت نام دومرحله‌ای کاندیدای انتخابات چیست؟

در صورت موافقت شورای نگهبان با پیشنهاد وزارت کشور، سایت ثبت نام از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری صبح پنج‌شنبه باز خواهد شد.

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبزاری تسنیم، نامزدهای که قصد کاندیداتوری در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری را دارد باید از صبح پنج‌شنبه در سایت اعلامی وزارت کشور برای ثبت‌نام نامزدهای انتخابات، مدارک خود را بارگذاری کنند.

دبیر ستاد انتخابات مراکز استان‌های صدا و سیما انتخاب شد

بر اساس این خبر، نامزدها بعد از آنکه مدارک خود اعم از مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، مدیریت و روزمه‌ای خود را بارگذاری کردند، به صورت آنلاین در صورتی که آن نامزد مشخصات اولیه اعم از شرایط سنی، تحصیلی و سابقه مدیریتی اعلام شده در قانون انتخابات را داشته باشد، به آنها همزمان پیامک اولیه برای حضور در وزارت کشور ارسال خواهد شد و در صورتی که این پیامک به نامزدی ارسال نشود، وی حق برای حضور در وزارت کشور برای ثبت‌نام نخواهد داشت.

به طور مثال، افرادی که شرایط سنی آنها بین 40 تا 75 سال نباشد، یا داری مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن نباشند، در همان مرحله اول حذف خواهند شد و

نامزدهای انتخابات اعم از خانم‌ها و آقایان به محض دریافت پیامک دارا بودن شرایط اولیه می‌توانند برای حضور در وزارت کشور اقدام کنند.

به گفته یک منبع آگاه در وزارت کشور، همه نامزدهای که قصد دارند در انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدا شوند باید ابتدا در سایت اعلامی وزارت کشور ثبت‌نام کنند و در صورت دریافت پیامک به وزارت کشور بروند و در غیر اینصورت آنها نمی‌توانند در انتخابات ثبت‌نام کنند و این قاعده شامل همه نامزدها اهم از چهره‌های شاخص و ملی نیز می‌شود و هیچ‌کس از ان استثناء نیست.

این منبع اگاه همچنین گفت: ثبت‌نام الکترونیکی از نامزدهای انتخابات، پیشنهاد وزارت کشور به شورای نگهبان است و اجرای این روش منوط به موافقت شورای نگهبان خواهد بود.