چهارشنبه 18 مهر 1403

اختصاص نیافتن زمین مانع ساخت 120 کلاس درس در کرمان است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اختصاص نیافتن زمین مانع ساخت 120 کلاس درس در کرمان است

کرمان - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: اختصاص زمین مهمترین چالش اتاق بازرگانی کرمان برای ساخت 120 کلاس درس در مناطق حاشیه ای شهر است.

به گزارش ایرنا، سید مهدی طبیب زاده روز پنجشنبه در آیین تفاهم نامه تکمیل 133 کلاس درس نیمه تمام در شهرستان های بافت، رابر، ارزوئیه، زرند، جیرفت، فاریاب و ریگان و مناطق شهداد و گلباف با اشاره به مساحت 11 هزار هکتاری شهر کرمان و کمبود شدید فضای آموزشی افزود: اختصاص نیافتن زمین مهمترین چالش اتاق بازرگانی کرمان برای ساخت 120 کلاس درس در مناطق حاشیه ای شهر است.

وی اظهار داشت: مدرسه سازی را اقدامی مقدس و مهمترین رسالت اجتماعی خود در اتاق بازرگانی می دانیم. رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به پایین بودن میانگین سرانه فضای آموزشی در استان تصریح کرد: کمبود فضای آموزشی شایسته این استان نیست و تعامل، همدلی و همکاری مردم و نهاد های دولتی و غیردولتی لازمه افزایش سرانه فضای آموزشی در کرمان است. طبیب زاده با بیان اینکه بر اساس تفاهم نام منعقد شده با آموزش و پرورش، اتاق بازرگانی کرمان متعهد شده 120 مدرسه در قالب 730 کلاس درس را در این استان احداث کند گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار شده 120 کلاس درس از این تعداد در مناطق حاشیه ای شهر کرمان ساخته شود اما متاسفانه دغدغه اصلی ما اختصاص زمین جهت ساخت این مدارس است که در این زمینه با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم. رئیس اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به مشکلات و آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه ای شهر کرمان از مسئولان استان خواست نسبت به اختصاص زمین برای مدرسه سازی در این مناطق با آموزش و پرورش همکاری لازم را داشته باشند. سید مهدی طبیب زاده با اشاره به نقش نیروی انسانی متخصص و متعهد در توسعه و پیشرفت استان گفت: مدارس مهمترین مکان برای تربیت انسان توسعه یافته هستند که فضای آموزشی استاندارد و مطلوب نقش موثری در تحقق این مهم دارد. وی بر مهارت آموزی و آموزس کار گروهی در مدارس تاکید کرد. بر پایه این گزارش؛ تفاهم نامه تکمیل 14 پروژه آموزشی نیمه تمام در قالب 133 کلاس درس در شهر ستان های بافت، رابر، ارزوییه، جیرفت، فاریاب و زرند و مناطق شهداد و راین توسط اتاق بازرگانی کرمان منعقد شد.

*س_برچسب‌ها_س*