جمعه 14 اردیبهشت 1403

اختلاف بخش اول و دوم بودجه به دلیل کاهش مالیات تولید

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
اختلاف بخش اول و دوم بودجه به دلیل کاهش مالیات تولید

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرگزاری تسنیم در خصوص اختلافات بخش اول اول و دوم لایحه بودجه گفت: موضوع کاهش 5 درصدی مالیات بر تولید در بخش اول لایحه بودجه سال 1403 وجود نداشت، اما پس از نامگذاری سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم و بنا بر دستور رئیس جمهور مقرر شد تا کاهش مالیات بر تولید اتفاق بیفتد. وی...

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرگزاری تسنیم در خصوص اختلافات بخش اول اول و دوم لایحه بودجه گفت: موضوع کاهش 5 درصدی مالیات بر تولید در بخش اول لایحه بودجه سال 1403 وجود نداشت، اما پس از نامگذاری سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم و بنا بر دستور رئیس جمهور مقرر شد تا کاهش مالیات بر تولید اتفاق بیفتد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص راهکار جایگزین کاهش درآمد‌های مالیاتی و احتمال جایگزینی اوراق گفت: سازمان برنامه و بودجه سه پیشنهاد در خصوص جایگزینی این درآمد‌ها مطرح کرده است و احتمالاً مبلغ اهش مالیات‌ها بین منابع دیگر درآمدی تقسیم خواهد شد. در حال حاضر هماهنگی لازم با مجلس شورای اسلامی در خصوص این تغییرات صورت گرفته است.