یک‌شنبه 8 مهر 1403

ادامه تخریب باغ‌ویلاهای غیرمجاز دزفول

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ادامه تخریب باغ‌ویلاهای غیرمجاز دزفول

دزفول - ایرنا - فرمانده یگاه حفاظت از امور اراضی زراعی و باغی در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ساختمان 6 باغ‌ویلای غیرمجاز شهرستان دزفول امروز سه شنبه با دستور مقام قضایی در دزفول تخریب شد.

سرههنگ سید شریف شریفی در حاشیه تخریب ساختمان این باغ‌ویلاها به خبرنگار ایرنا گفت: به استناد تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، ساخت وسازهای غیرمجاز در باغ‌ها با دستور قضایی تخریب می‌شوند.

وی با بیان اینکه امروز ساختمان 6 باغ‌ویلا در منطقه قمش و مسیر بلوار شهید کمیلی‌فر (جاده خوشبختی) تخریب شد، افزود: دیوارکشی غیرمجاز واقع در شهرستان دزفول به مساحت 15 هزار متر نیز با حضور نماینده دادستان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دزفول قلع و قمع شد. فرمانده یگاه حفاظت از امور اراضی زراعی و باغی در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهارداشت: سامانه 131 آماده دریافت گزارش‌های مردمی درخصوص ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های زراعی و باغی است. وی به شهروندان توصیه کرد قبل از هرگونه ساخت و ساز استعلام‌های لازم را از دستگاه مربوطه دریافت و در صورت اخذ مجوز نسبت به هرگونه ساخت و ساز اقدام کنند.

افزون بر سه هزار باغ‌ویلا در شهرستان دزفول وجود دارد که محل استقرار گردشگران از نقاط مختلف استان خوزستان هستند.

این باغ‌ویلاها با وجود رونق گردشگری منطقه تهدیدی برای محصول تولیدی شهرستان به شمار می‌روند همچنین بدلیل احداث استخر به آب‌های زیرزمینی آسیب وارد می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س*