دوشنبه 16 مهر 1403

ادامه روند تدریجی افزایش دما / خیزش گرد وخاک در مناطق مستعد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ادامه روند تدریجی افزایش دما / خیزش گرد وخاک در مناطق مستعد

سازمان هواشناسی از تداوم روند تدریجی افزایش دما تا روز یکشنبه در کل کشور به ویژه سواحل دریای خزر و نیز خیزش گرد وخاک در مناطق مستعد خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در ساعاتی از بعد از ظهر امروز و اوایل شب در بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده باران همراه با رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد و در مناطق مستعد نیز خیزش گردوخاک را خواهیم داشت و فردا (جمعه) این مناطق وزش باد را تجربه می‌کنند.

از روز شنبه تا اواسط هفته آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی احتمال رگبار پراکنده باران و گاهی رعدوبرق وجود دارد. همچنین طی سه روز آینده برای نیمه شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید، خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

روند تدریجی افزایش دما تا روز یکشنبه در کل کشور به‌ویژه سواحل دریای خزر ادامه می‌یابد.

امروز تا روز شنبه مناطق شرقی دریای عمان هم مواج و متلاطم خواهد بود.

با توجه به هشدار نارنجی سازمان هواشناسی درباره وزش باد شدید برای مناطق نیمه شرقی کشور منتشر شده برای امروز مناطق شمالی و زابل و شرق خراسان جنوبی این شرایط را دارند، روز جمعه مناطق شرقی خراسان جنوبی و شرق کرمان این شرایط را خواهند داشت که تا روز شنبه شرق هرمزگان نیز به این مناطق اضافه شده و خیزش گردوخاک، اختلال در تردد کاهش کیفیت هوا و کاهش دید را تجربه می‌کنند که احتمال آسیب به صنعت کشاورزی و شکستن درختان فرسوده وجود دارد.

آسمان امروز تهران را صاف همراه با وزش باد خواهد بود و حداکثر دما 33 و حداقل دما 22 درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود. انتهای پیام /