سه‌شنبه 10 مهر 1403

ادامه وضعیت قرمز ساوه تا جمعه و احتمال منع تردد شبانه تا یلدا

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ادامه وضعیت قرمز ساوه تا جمعه و احتمال منع تردد شبانه تا یلدا

ساوه - ایرنا - سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: محدودیت های ویژه مناطق قرمز کرونایی در این شهرستان تا جمعه هفته جاری و منع تردد شبانه نیز در صورت تصویب احتمالی، تا شب یلدا ادامه خواهد داشت.

دکتر «محمود کریمی» شامگاه چهارشنبه به ایرنا، گفت: اگر چه اجرای محدودیت های 2 هفته ای تا امروز باعث شده ساوه از وضعیت قرمز خارج شود اما شرایط مناطق نارنجی از روز شنبه (15 آذر) بر اساس اعلام وزارت بهداشت برای این شهرستان اعمال خواهد شد.

وی گفت: تا روز جمعه فعالیت مشاغل گروههای 2، سه و چهار همانند روزهای اخیر در ساوه خواهد بود اما تصمیم داریم ممنوعیت تردد شبانه از ساعت 21 تا چهار بامداد را تا شب یلدا در این شهر مصوب و اجرا کنیم.

به گفته او، 85 درصد از عوامل سرایت ویروس کرونا و ابتلای افراد از مهمانی و دورهمی های خانوادگی است و ادامه منع تردد شبانه تا یلدا نیز به همین خاطر است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه در مورد تأثیر اجرای محدودیت های ویژه مقابله با کرونا در این شهرستان نیز، گفت: تاکنون و به طور میانگین در میزان موارد مثبت ابتلا، بستری ها و مرگ و میر 45 درصد کاهش داشته ایم و امیدواریم با همکاری مناسب شهروندان و احساس مسئولیت آنها مانند مدت اخیر همچنان شاهد سیر نزولی شیوع و ابتلای به کرونا در ساوه باشیم.

وی اظهار داشت: تغییر وضعیت از شرایط نارنجی و رسیدن به حالت زرد و سفید منوط به اجرای صحیح و دقیق طرح شهید سلیمانی است.

دکتر کریمی در خصوص این طرح یادآوری کرد: با همراهی و همدلی تمامی ارگان ها، اصناف، مردم و سایر بخش های جامعه، قرار است تعداد میزان بستری ها در کام نخست برای یک ماه 30 درصد و در مرحله بعد تا 50 درصد در سه ماه و میزان مرگ و میر نیز در بازه زمانی سه ماهه حدود 40 درصد کاهش یابد.

وی اظهار کرد: با اجرای هوشمندانه و هدفمند طرح شهید سلیمانی و انجام قرنطینه های هوشمند خواهیم توانست به میزان سه درصد افراد بیمار را از جامعه دور کنیم تا مجبور به تعطیلی های طولانی مدت نباشیم.

وی ادامه داد: مراکز منتخب دولتی تست کووید19 در شهرستان های ساوه و زرندیه از 2 به پنج مرکز افزایش یافته است و همچنان در صدد هستیم تا پایان ماه جاری 2 مرکز دیگر به این مراکز اضافه کنیم.

*س_برچسب‌ها_س*