دوشنبه 2 مهر 1403

ادای احترام مسئولان بعثه رهبری و حج و زیارت به شهدای منا

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
ادای احترام مسئولان بعثه رهبری و حج و زیارت به شهدای منا

همزمان با نهمین سالگرد فاجعه منا مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و حج وزیارت به شهدای منا ادای احترام کردند.

همزمان با نهمین سالگرد فاجعه منا مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و حج وزیارت به شهدای منا ادای احترام کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با دوم مهر، سالگرد شهدای فاجعه غم بار منا و سقوط جرثقیل در مسجدالحرام در سال 94 و مکه در سال 66 و هفته دفاع مقدس، حجت الاسلام‌والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت به همراه معاونین خود بر مزار شهدای فاجعه منا، مکه و دفاع مقدس در بهشت زهرا (س) حضور یافته و به مقام شامخ آنان ادای احترام کردند.

سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت ضمن تجلیل از مقام شامخ این شهدای گرانقدر با قرائت فاتحه و نثار شاخه گل علو درجات را برای این عزیزان از درگاه خداوند منان مسئلت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب و رئیس سازمان حج و زیارت و همراهان همچنین با حضور بر مزار شهدای حج خونین سال 66 و شهیدان عالی‌مقام بهشتی، رجایی، باهنر و شهدای حادثه هفتم تیر 1360، با نثار گل و قرائت فاتحه، یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند و در گلزار شهیدان سرافراز به ارواح مطهر مدافعان اسلام و ایران اسلامی ادای احترام کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در حاشیه این برنامه از مقام شهدای مظلوم مکه و فاجعه منا تجلیل کرد و گفت: آنان در حالی به دیدار معبود شتافتند که در مواقف انبیا بودند و در بهترین زمان و مکان به لقاء الله پیوستند و اجر خود را از خدا گرفتند.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه مسئولان حج و زیارت در این سال‌ها همواره پیگیر احقاق حقوق شهدای منا و مسجدالحرام بوده‌اند، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که «یاد و خاطره شهدای منا نباید فراموش شود» و مسئولان مجموعه حج و زیارت نیز به همین مناسبت در سالگرد شهادت این عزیزان بر سر مزارشان حاضر شده و یاد و خاطره این عزیزان والا مقام را گرامی می‌دارند.