جمعه 30 شهریور 1403

ادعای جدید رژیم صهیونیستی | ایران قصد ترور نتانیاهو را داشت

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
ادعای جدید رژیم صهیونیستی | ایران قصد ترور نتانیاهو را داشت

رژیم صهیونیستی یک شهروند اسرائیلی را به تلاش برای ترور مقامات عالی‌رتبه این رژیم به نمایندگی از ایران متهم کرده است.

در اقدامی تازه برای تشدید تنش‌ها در منطقه، رژیم صهیونیستی بار دیگر انگشت اتهام را به سوی ایران نشانه رفته و مدعی شده است یک شهروند اسرائیلی را به اتهام تلاش برای ترور مقامات ارشد این رژیم، از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، یوآو گالانت، وزیر جنگ و رونن بار، رئیس شین‌بت، دستگیر کرده است.

طبق گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، این فرد که یک تاجر اسرائیلی با سابقه طولانی زندگی در ترکیه معرفی شده است، به دلایل امنیتی تحت بازداشت قرار گرفته و تحت بازجویی‌های شدید قرار دارد. وکیل مدافع این فرد، ضمن تایید دستگیری موکل خود، ادعا کرده است که او به دلیل یک "خطای در قضاوت" مرتکب چنین اقدامی شده است و در حال حاضر به طور کامل با مقامات قضایی اسرائیل همکاری می‌کند تا به حقیقت ماجرا پی ببرد.

شین‌بت و پلیس رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای مشترک، ضمن تایید دستگیری این فرد، مدعی شده‌اند که او به دستور مقامات ایرانی اقدام به انجام این عملیات تروریستی کرده است. آنها همچنین مدعی شده‌اند که این فرد در طول مدت حضور خود در ترکیه، با عوامل اطلاعاتی ایران ارتباط برقرار کرده و آموزش‌های لازم برای انجام این عملیات را دریافت کرده است.

متهم کی‌ست؟

رسانه‌های صهیونیستی، این فرد را "موتی میمان"، یک شهروند 73 ساله اهل عسقلان معرفی کرده‌اند. میمان که سابقه طولانی در تجارت داشته است، به دلیل فعالیت‌های تجاری خود به ترکیه مهاجرت کرده بود.

ادعای جدید رژیم صهیونیستی | ایران قصد ترور نتانیاهو را داشت 2