جمعه 8 تیر 1403

ادعای جنجالی روسیه علیه اوکراین / مسئول حمله به این منطقه مشخص شد

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
ادعای جنجالی روسیه علیه اوکراین / مسئول حمله به این منطقه مشخص شد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به حمله نیروهای مسلح اوکراین به شهری شبه‌جزیره کریمه، آن را هدف قرار دادن عامدانه غیرنظامیان تلقی کرد.

در پی حمله امروز (یکشنبه) نیروهای مسلح اوکراین به سواستوپول، بزرگ‌ترین شهر شبه‌جزیره کریمه، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اوکراین را به هدف قرار دادن عمدی جمع گسترده‌ای از غیرنظامیان متهم کرد.

پیشتر، نیروهای مسلح اوکراین با استفاده از موشک‌های دوربرد «اتکمز»(ATCAMS) مجهز به کلاهک خوشه‌ای، به شهر سواستوپول در کریمه حمله کردند. چهار فروند از این موشک‌ها سرنگون شد و یکی دیگر نیز منحرف و بر فراز شهر منفجر شد. «میخائیل رازووژایف» فرماندار منطقه سواستوپول گفت که سه تن کشته و حدود 100 نفر نیز مجروح شده‌اند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که زاخارووا در واکنش به این حمله به کانال روسیا 24 گفت: آن‌ها به دقت جنایاتشان را برنامه‌ریزی می‌کنند و از آن برای تخریب حداکثری جمعیت و زیرساخت‌های غیرنظامی استفاده می‌کنند.

او گفت که کی‌یف هم از روی نفرت و هم برای ایجاد رعب و وحشت در میان مردم شبه‌جزیه کریمه دست به این اقدام زده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین گفت که ما هر کاری برای اطمینان یافتن از این که جامعه بین‌المللی از آخرین جنایات رژیم کی‌یف باخبر است، انجام می‌دهیم. من به شما اطمینان می‌دهم که دیپلماسی روسی حتی مصرانه‌تر از عملکرد فعلی خود، در این راستا به کار خود ادامه خواهد داد.

او افزود که سازمان‌های بین‌المللی، از جمله سازمان امنیت و همکاری اروپا و یونسکو تحت تاثیر دستورکار غربی قرار دارند و معمولات چنین حملاتی را نادیده می‌گیرند.

وزارت دفاع روسیه این حمله را محکوم کرده و اوکراین و آمریکا را که تامین‌کننده این موشک‌های مرگ‌بار برای کی‌یف است، مسئول خسارات و تلفات به‌بار آمده دانست.

ارتش روسیه وعده داده که به این حمله پاسخ خواهد داد.

فرماندار کریمه اعلام کرد که شمار تلفات این حمله به 5 تن و شمار مجروحان به 199 تن رسیده است.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.