شنبه 7 مهر 1403

ادعای معاون وزیر ورزش؛ انتخابات فدراسیون ها فقط در فضای مجازی مطرح می‌شود

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
ادعای معاون وزیر ورزش؛ انتخابات فدراسیون ها فقط در فضای مجازی مطرح می‌شود

معاون فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش گفت: ابطال انتخابات گلف و دوومیدانی و انجمن‌های ورزشی تنها در فضای مجازی مطرح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در حاشیه مجمع عمومی فدراسیون قایقرانی اظهار داشت: مجمع خوبی بود و گزارش خزانه‌دار، حسابرس و بازرس بیان شد. رئیس فدراسیون نیز گزارشی ارائه داد. بر اساس قانون 11 هداف و وظایف وزارت ورزش و جوانان، روئینگ بر اساس ظرفیت‌ها و فرصت‌ها به عنوان یک فدراسیون مستقل اداره می‌شود.

وی تاکید کرد: بادبانی هم براساس نظر رئیس فدراسیون قایقرانی به صورت انجمن مستقل زیر نظر وزارت ورزش فعالیت خواهد کرد و این جدایی به نفع هر سه رشته خواهد بود. باید در بازی‌های آسیایی ناگویا مدال‌های خوبی کسب کنیم و بعد از آن درخشش در المپیک لس‌آنجلس است. روئینگ و کانوئینگ هم از امیدهای مدال آوری ما در این رویدادها خواهند بود.

اسبقیان همچنین در مورد سرپرستی محسن شادی در فدراسیون روئینگ، توضیح داد: فعلا سرپرستی مشخص نشده و باید با وزیر صحبت شود. تا پایان هفته آینده سرپرست‌های بادبانی و روئینگ مشخص می‌شوند.

وی در بخش دیگری در مورد ابطال انتخابات فدراسیون کاراته گفت: مکاتباتی صورت گرفته ولی به عنوان معاون وزارت ورزش، مکاتبه رسمی ندیدم و حسن طباطبایی مشغول به کار است. به طور قطع به تصمیمات مراجع ذی صلاح احترام می‌گذاریم. موارد باید بر اساس موازین قانونی باشد و ورزش‌ها آسیب نبینند.

معاون وزیر ورزش در خصوص ابطال انتخابات فدراسیون‌های گلف و دوومیدانی و انجمن‌های ورزشی گفت: اینها مطالبی است که در فضای مجازی مطرح می‌شود و انتخابات دوومیدانی در نهایت مقررات برگزار شده و انتخابات گلف قبل از من بوده و سوابق آن را نمی‌دانم. امیدوارم سیستم‌های نظارتی همکاری داشته باشند تا ثبات مدیریت را در فدراسیون‌ها شاهد باشیم. نزدیک بازی‌های آسیایی ناگویا هستیم و باید روسای ما با تمرکز مسیر را طی کنند.

وی در مورد حوادث و اتفاقات وزنه‌برداری گفت: سجاد انوشیروانی و بهداد سلیمی تلاش می‌کنند تا مجموعه وزنه‌برداری خوب عمل کند. انوشیروانی در جلسه‌ای که داشتیم به طور رسمی عذرخواهی کرد و ما هم موارد را یادآوری کردیم‌. بهتر است با همدلی پیش برویم تا در آینده این رشته عملکرد خوبی داشته باشد. تست دوپینگ 6 وزنه‌بردار در زمان مقرر انجام نشد و در زیر مجموعه فدراسیون سهل‌انگاری شده بود و انوشیروانی این موارد را پذیرفت و عذرخواهی کرد. انوشیروانی خودش هم نرفت و حضور بهداد سلیمی کافی بود. از لیست 39 نفره در واقع 20 نفر اعزام شدند و امیدوارم انوشیروانی با همتی که دارد مسیر رشد را طی کند و این مشکلات تکرار نشود.

253 258

کد خبر 1963818