جمعه 31 فروردین 1403

ادعای کرملین: نظامیان اوکراینی از انگلیس و آمریکا خط می گیرند

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
ادعای کرملین: نظامیان اوکراینی از انگلیس و آمریکا خط می گیرند

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (سه شنبه) تصریح کرد که آمریکا و انگلیس به نظامیان اوکراین خط می‌دهند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سخنگوی کرملین تصریح کرد که نه تنها آمریکا بلکه مشاوران نظامی انگلیس به نظامیان اوکراینی می‌گویند که باید چه اقداماتی انجام دهند و در اختیار آن‌ها اطلاعات قرار می‌دهند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (سه شنبه) تصریح کرد که آمریکا و انگلیس به نظامیان اوکراین خط می‌دهند.

پسکوف گفت، قدرت‌های غربی مخالف روسیه در اوکراین دشمنانی هستند که علیه روسیه جنگ به راه انداخته‌اند و تمامی اقدامات غرب که شامل تحریم‌های اقتصادی، تسلیح ملی‌گرایان اوکراین و اشتراک اطلاعات با کی‌یف برای حمله به نظامیان روسیه همگی برابر اقدامات جنگی علیه روسیه محسوب می‌شود.

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، پسکوف در یک نشست علمی و آموزشی گفت: «قطعاً ما همچنان از لفظ معتدل «کشورهای غیردوست» برای اشاره به آن‌ها استفاده می‌کنیم اما من می‌گویم که آن‌ها کشورهای متخاصم هستند زیرا آن‌چه آن‌ها انجام می‌دهند، جنگ است».

سخنگوی کرملین در ادامه به تصمیم غرب برای مسدود کردن ذخایر ارزی روسیه که این کشور در شرکت‌های مالی غربی نگه داشته و همچنین به بحث‌ها برای دادن پول‌های بلوکه شدن روسیه به اوکراین اشاره کرد و این اقدامات را حمله آشکار غرب به حقوق اموال و سنگ بنای تمدن غرب توصیف کرد و گفت: «این پول من و شما است که از ما دزدیده شده است و در حال سرقت از ما هستند».

پسکوف تأکید کرد که مخالفان روسیه نقش مستقیم‌تری در تلاش‌های خود برای آسیب رساندن به روسیه در «جنگ ترکیبی» ایفا می‌کنند. «نه تنها آمریکا بلکه مشاوران نظامی انگلیس به ملی‌گرایان اوکراین می‌گویند که چه بکنند و در اختیار آن‌ها اطلاعات قرار می‌دهند».

این دیپلمات روس با اشاره به این موارد تأکید کرد: «گاهی اوقات به نظر می‌رسد که وجود روسیه یک عامل تحریک کننده برای غرب است و آن‌ها دست به هر کاری می‌زنند تا نگذارند ما آنطور که می‌خواهیم پیشرفت کنیم و آن طور که می‌خواهیم زندگی کنیم».

روسیه در تاریخ 24 فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس برای دفاع در مقابل حملات اوکراین به اوکراین حمله کرد و از آن زمان کشورهای غربی با وضع تحریم‌های مختلف و تسلیح اوکراین به آتش درگیری‌ها دامن می‌زنند.

همچنین بخوانید