دوشنبه 11 تیر 1403

ارائه بیش از یک میلیون خدمت به حجاج در عربستان

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
ارائه بیش از یک میلیون خدمت به حجاج در عربستان

سید علی مرعشی گفت: از شروع عملیات بهداشتی و درمانی هلال‌احمر در حج تمتع سال جاری، یک میلیون و 106 هزار و 112 خدمت (شامل ویزیت عمومی و تخصصی، دارو و نسخه، خدمات پاراکلینیک، پرستاری، امداد و انتقال و...) به حجاج ارائه شده که از این میزان، یک میلیون و 52 هزار و 245 خدمت در مکه و مشاعر و 53 هزار و 867 خدمت در مدینه ارائه شده است. در حال حاضر 24 زائر در بیمارستان هلال‌احمر و 23 زائر در بیمارستان سعودی بستری هستند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر افزود: تا امروز 24 زائر ایرانی در عربستان جان باخته‌اند و 66 نفر از زائران ایرانی بدحال برای ادامه روند درمان به کشور اعزام شده اند.

گفتنی است که 380 نفر کادر بهداشتی و درمانی هلال‌احمر برای خدمت به زائران کشورمان در عربستان حضور دارند. (به ازای هر 600 زائر یک پزشک انتخاب شده تا خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه دهند.) این کادر شامل پزشکان، پرستاران، امداگران هلال احمر با فعالیت 24 ساعته، آماده خدمت رسانی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی هستند.

امسال 87 هزار و 550 نفر در قالب 614 کاروان از 21 ایستگاه پروازی سطح کشور برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام شدند.

بنابر اعلام منابع عربستانی، امسال حدود یک میلیون و 600 هزار نفر از حجاج، از اتباع سایر کشور‌ها و 200 هزار تن نیز شهروندان عربستان در مناسک حج ابراهیمی شرکت کردند. 22.3 درصد حجاج از اتباع کشور‌های عربی، 63.3 از اتباع کشور‌های آسیایی و 11.3 نیز از اتباع کشور‌هایی آفریقایی هستند. حجاج کشور‌های اروپا، آمریکا، استرالیا و سایر کشور‌ها نیز 3.2 درصد از کل را تشکیل می‌دهند. عملیات رفت زائران ایرانی از 24 اردیبهشت تا 21 خرداد ماه سال جاری انجام شد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، عملیات بازگشت حجاج نیز از اول تیرماه آغاز و تا 21 تیرماه ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون