شنبه 8 اردیبهشت 1403

ارائه کارنامه فرهنگی به عنوان رزومه کاری به دانشجویان

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
ارائه کارنامه فرهنگی به عنوان رزومه کاری به دانشجویان

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، امروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که به صورت ویدئوکنفرانس در دانشگاه پیام نور برگزار شد، افزود: انتظار ما از دانشجویان فرهیخته کشور این است که سطح تحلیل خود را نسبت به حوادث اخیر از سطوح جاری جامعه به سطوح بالاتر ارتقا داده و با فعالیت‌های جهادی ماهیت استکبار ستیز انقلاب اسلامی را تبیین کنند. وی با...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، امروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که به صورت ویدئوکنفرانس در دانشگاه پیام نور برگزار شد، افزود: انتظار ما از دانشجویان فرهیخته کشور این است که سطح تحلیل خود را نسبت به حوادث اخیر از سطوح جاری جامعه به سطوح بالاتر ارتقا داده و با فعالیت‌های جهادی ماهیت استکبار ستیز انقلاب اسلامی را تبیین کنند.

وی با اشاره به نظریه نظام انقلابی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری افزود: جمع کردن دو واژه نظام که صحبت از ثبات و سخت افزار است با واژه انقلاب به معنای جوشش و تحرک؛ به این معناست که انقلاب اسلامی نباید راکد بماند، باید دائما در جوشش بوده و متناسب با تحولات جامعه و دنیا در حرکت باشد.

جعفرپور ضمن تحلیل وقایع اخیر کشور تصریح کرد: ماهیت این وقایع ضربه زدن به انقلاب اسلامی برای دستیابی به اهداف ومنافع از سوی دشمنان است و دانشجویان باید با نسبت این وقایع آگاه شوند.

وی رویکرد‌های وابسته به روز دانشجو را شامل؛ مسائل صنفی، سیاسی ورویکرد فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: مسئولان باید به مسائل صنفی دانشجویان و درخواست‌های آن‌ها رسیدگی کنند، روز دانشجو باید ماهیت ضد استکباری خود را حفظ کند و نشست‌های متفاوتی در این روز برای آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان برگزار شده و همچنین برنامه‌های متفاوت فرهنگی، بسترسازی برای گفتگو با دانشجویان واردو‌های متعدد برای ایجاد فضای شاد و پرنشاط در دانشگاه‌ها اجرا شود.

قائم مقام معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در بخش دیگری از سخنانش دانشگاه پیام نور را افتخار نظام آموزش عالی کشور دانست و گفت: این دانشگاه با گستردگی در سراسر کشور عدالت آموزشی را حتی در نقاط کم برخوردار برقرار کرده و با ارائه آموزش‌های مناسب موجب ارتقای سطح علمی و فرهنگی شده است.

وی دانشجویان دانشگاه پیام نور را افرادی مومن، متعهد، با سواد و پایبند به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و شهدا دانست و با اشاره به وقایع اخیر گفت: دانشگاه پیام نور هیچ همراهی در این وقایع نداشته و این به دلیل روحیه انقلابی و دانشجویان بصیر این دانشگاه است.

جعفرپور از ارائه کارنامه فرهنگی به دانشجویان دانشگاه پیام نور در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: دانشجویان فعال فرهنگی در دانشگاه که مسئولیت اجتماعی خود را حتی در هنگام تحصیل بر عهده می‌گیرند، مایه افتخار و سربلندی و بهترین گزینه‌ها برای تفویض مسئولیت‌های مدیریتی هستند.

وی افزود: معاونت فرهنگی وزارت علوم در نظر دارد با ارائه کارنامه فرهنگی در کنار کارنامه آموزشی، مجموعه فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان را به عنوان رزومه کاری در قالب کارنامه به آن‌ها ارائه کند.