جمعه 10 فروردین 1403

ارتباط با دیگر جوامع اسلامی، از تکالیف جریان دانشگاهی است / استفاده دشمن از شکاف‌های دینی مذهبی

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
ارتباط با دیگر جوامع اسلامی، از تکالیف جریان دانشگاهی است / استفاده دشمن از شکاف‌های دینی مذهبی

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی از ابتدا برای وحدت مسلمانان بوده تاکید کرد: جریان دانشگاهی یکی از تکالیف خود را باید ارتباط با دیگر نقاط جوامع اسلامی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر رستمی در آئین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور استان اصفهان ضمن تقدیر از دست اندرکاران این جشنواره گفت: یکی از شاخص‌های حرکت جامعه به سمت جامعه اسلامی و دولت اسلامی میزان همراهی انطباق و موفقیت با آموزه های قرآن در فضاهای مختلف جامعه است.

وی افزود: خدا را شاکریم که فضای علمی کشور و دانشگاه های ما هم در توجه به مسائل قرآنی هم در بحث‌های عملی مثل مواسات و فعالیت‌های جهادی و همچنین در فعالیت‌های علمی از جمله حفظ قرآن پیشرو هستند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه جشنواره قرآنی دانشجویان با قدمت‌ترین جشنواره های حوزه آموزش عالی هستند خاطرنشان کرد: گسترده‌ترین فضای جشنواره‌ای آموزش عالی نیز همین جشنواره قرآنی است همچنین پر مخاطب ترین جشنواره مراکز آموزش عالی جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته نزدیک به 300 هزار دانشگاهی در جشنواره قرآنی دانشگاهیان سراسر کشور شرکت کردند تصریح کرد: این امر نشان می‌دهد این استعداد در فضای آموزش عالی وجود دارد و وظیفه دانشگاهیان، فراهم کردن شرایط و تجهیز دانشجویان برای شرکت در این عرصه است.

رستمی هدف اصلی مدیریت فرهنگی را انطباق فعالیت های فرهنگی با محتوای قرآنی و شاخص های قرآن و عترت دانست و عنوان کرد: هرچه قرآن در مرکز و نقطه کانونی فعالیت‌ها باشد اطمینان بیشتری از صحت و درستی فعالیت های فرهنگی احساس خواهیم کرد به خصوص در فضای کنونی که انقلاب اسلامی موجب احیای ارزش‌های اسلامی شده و یک قرن اخیر حرکت دین‌زدایی از جوامع بشری را متوقف کرده و بازگشت به معنویت و دین در تمام ادیان اتفاق افتاد و بشر به دین به عنوان یک ضرورت توجه کرد.

وی ادامه داد: این اتفاق بزرگ ایجاب می‌کند که قرآن را سنجه حرکت تعریف کنیم و با این شاخص، درستیِ فعالیت‌های خود را بسنجیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه فضای دانشگاهی یک فضای نخبگانی و جوان است تصریح کرد: همه فعالان قرآنی ارزشمند و شایسته تکریم هستند اما جوانان و نخبگان بیش از همه شایسته تقدیر هستند.

وی با اشاره به این‌که فضای عمومی و بدنه اصلی فعالیت‌های قرآنی در این جشنواره متکی به خود جامعه دانشگاهی است اظهار کرد: جامعه دانشگاهی باید از تمام استعدادهای قرآنی حمایت کند بر این اساس باید به شناخت، شکوفایی و به ثمر رسیدن این استعدادها توجه کرد.

رستمی با بیان اینکه در دانشگاه‌ها شاهد فضای تازه و بکر هستیم اذعان کرد: در عرصه مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی باید به روز بودن راحفظ کرد و همواره از مولفه های نوین استفاده کرد

وی با اشاره به اینکه دشمن از شکاف های دینی مذهبی برای چند پاره کردن کشور استفاده می‌کند تاکید کرد: در مقطع فعلی و حساس کشور، قرآن باید محوریت بیش از پیش خود را پیدا کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه کشتن طلاب در مشهد به دست ایادی تکفیری بخشی از نقشه دشمن برای چند پاره کردن کشور و ایجاد اختلاف بین مذاهب است تصریح کرد: قرآن و اهل بیت مهمترین محور وحدت مسلمانان هستند و مشترکات ما باید بتواند وحدت را حفظ کند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی از ابتدا برای وحدت مسلمانان بوده تاکید کرد: جریان دانشگاهی یکی از تکالیف خود را باید ارتباط با دیگر نقاط جوامع اسلامی داشته باشد.

رستمی با بیان اینکه یکی از تکالیف ما مهجوریت زدایی از قرآن و ارایه برنامه های اجرایی بر اساس آموزه های قرآنی است خاطرنشان کرد: توجه به سیره اهل بیت از جمله نهج البلاغه که تفسیر حقیقی قرآن هستند از راهکارهای اساسی است که باید بدان توجه کرد.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه پیام‌نور؛ وی با تاکید بر این مهم که مقاومت پذیری در برابر فشارهای فراوان دشمنان، محور حفظ و مصونیت بخشی قرآن است اذعان کرد: هرچه ما از آموزه‌های قرآنی فاصله گرفتیم آسیب پذیری ما بیشتر شد.

انتهای پیام