جمعه 28 اردیبهشت 1403

ارتباط گسترده با همسالان در آینده برای دانش‌آموزان بخاطر کرونا سخت خواهد بود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ارتباط گسترده با همسالان در آینده برای دانش‌آموزان بخاطر کرونا سخت خواهد بود

اصغری‌نکاح گفت: وابسته شدن فرزندان و دانش‌آموزان به فضای مجازی، یکی از آسیب‌های دوران کرونا برای آن‌ها است بر همین اساس باید برای این مسئله برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سید محسن اصغری‌نکاح عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا محدودیت‌هایی را برای خانواده‌ها و فرزندان ایجاد کرده است، اظهار داشت: محدودیت در تحرک و فعالیت‌های بدنی، محدودیت در ارتباط با دوستان، استفاده مدام از ابزارهایی مانند موبایل، تلویزیون و امثالهم مسائلی است که در دوران کرونا زندگی کودکان را تحت‌الشعاع قرار داده است.

وی افزود: وابسته شدن فرزندان و دانش‌آموزان به فضای مجازی، یکی از آسیب‌های دوران کرونا برای آن‌ها است بر همین اساس باید برای این مسئله برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم.

متخصص روانشناسی کودکان گفت: شرایط ایجاد شده به واسطه کرونا، اگر با برنامه‌ریزی همراه نباشد ممکن است در آینده مشکلاتی را برای فرزندان و حتی در شکل‌گیری شخصیت آن‌ها به دنبال داشته باشد.

اصغری‌نکاح با اشاره به امکان بازگشایی مدارس در ماه‌های آینده عنوان کرد: در حال حاضر و بخاطر شرایط کرونایی در یکسال و نیم گذشته، شرایط برای کودکان به گونه‌ای است که بسیاری از آن‌ها آمادگی کافی برای ارتباط گسترده با همسالان خود در اجتماع از جمله در مدارس را ندارند.

وی اضافه کرد: در این بین البته وضعیت برای آن دسته از دانش‌آموزانی که قرار است برای اولین بار به مدرسه بروند و تاکنون تجربه ارتباط با تعداد زیادی از همسالان خود را نداشته‌اند سخت‌تر است و ممکن است برای آن‌ها با اضطراب همراه باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد تأکید کرد: یکی از نیازهای مهم برای کودکان، تحرک و پویایی است، اما در حالی که ماشینی شدن زندگی‌ها این تحرک و پویایی را کمتر کرده بود، شیوع ویروس کرونا و پیامدهای آن نیز بیش از پیش برای تحرک فرزندان محدودیت ایجاد کرده است.

اصغری‌نکاح خاطرنشان کرد: بر همین اساس، دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف فرهنگی و تربیتی باید به این مسائل توجه کنند و نسبت به آموزش خانواده‌ها و دانش‌آموزان پیرامون آسیب‌های دوران کرونایی اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام /