یک‌شنبه 22 مهر 1403

ارتش حفتر برای انجام عملیات هوایی علیه ترکیه اعلام آمادگی کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ارتش حفتر برای انجام عملیات هوایی علیه ترکیه اعلام آمادگی کرد

تهران - ایرنا - رئیس ستاد نیروی هوایی وابسته به «ارتش ملی لیبی» تحت فرمان ژنرال خلیفه حفتر تهدید کرد که این نیروها آماده انجام بزرگترین عملیات هوایی در تاریخ لیبی علیه نیروهای وابسته به ترکیه و دولت وفاق ملی هستند.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری اسپوتنیک، صقر الجروشی در سخنانی تاکید کرد: نیروی هوایی ارتش ملی لیبی به اجرای بزرگترین علمیات هوایی در تاریخ این کشور نزدیک شده است.

وی با اشاره به رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد: ساعات آینده برای «این آدم کم‌عقل و حامیانش» بسیار سخت و دردناک خواهد بود.

الجروشی ادامه داد: تمامی مواضع و منافع ترکیه در همه شهرهای لیبی هدفی قانونی برای جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش ملی لیبی است.

وی همچنین به غیرنظامیان هشدار داد که از این مواضع دور شوند.

رئیس ستاد نیروی هوایی ارتش ملی لیبی ادعا کرد که به ملت لیبی اطمینان می‌دهیم که ما از آنها با همه قدرت دفاع خواهیم کرد تا زمانی که دشمن را از کشور بیرون برانیم.

الجروشی در ادامه به نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی نیز هشدار داد و اعلام کرد که خود را تسلیم کنند در غیر این صورت نابود خواهند شد و چیزی از اجسادشان برای دفن باقی نخواهد ماند.

احمد المسماری سخنگوی ارتش ملی لیبی نیز دیروز پنجشنبه گفت که دولت ترکیه طی ماه گذشته صدها خودروی زرهی جدید و تجهیزات نظامی را برای کمک به نیروهای دولت وفاق ملی وارد لیبی کرده است.

حفتر در آوریل 2019 (فروردین - اردیبهشت 98) حمله‌ای را برای تسخیر شهر طرابلس انجام داد که منجر به درگیری شدید و کشته شدن بیش از هزار نفر شد.

دولت آنکارا اخیرا به صورت جدی وارد موضوع لیبی شده و رسما از دولت فائز السراج در مقابل دولت حامی ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش شرق لیبی حمایت می‌کند.

در همین ارتباط، سراج رییس دولت وفاق ملی لیبی 6 آذرماه 98 در سفر به ترکیه دو قرارداد مهم با مقامات آنکارا امضا کرد.

*س_برچسب‌ها_س*