شنبه 14 مهر 1403

ارتفاعات زنجان سفید پوش شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ارتفاعات زنجان سفید پوش شد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بنی هواشناسی استان زنجان گفت: با توجه به بارانی بودن آسمان زنجان و سرد شدن هوای استان، در برخی از ارتفاعات زنجان نخستین برف پاییزی به زمین نشست.

حسین سلطانی، ظهر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این برف پاییزی نه به صورت گسترده بلکه به صورت خفیف و ضعیف و شاید در حد شبنم یخی بود و هم اکنون نیز با گرم‌تر شدن هوا در حال ذوب شدن است.

وی، اظهار داشت: بر اساس گزارشات واصله این برف یا شبنم یخی، بیشتر ارتفاعات شهر زنجان و شهرستان طارم را فرار گرفته است و بیشتر بارش ها در استان به شکل بارش باران بوده است.

سلطانی تصریح کرد: از فردا / جمعه 23 آبان ماه / سامانه بارشی که از روز سه‌شنبه /20 آبان ماه / وارد استان شده و آسمان زنجان را بارانی و مه آلود کرده است تضعیف خواهد شد و پیش بینی می شود بارش های پراکنده ای را در مناطق جنوبی و شرقی این استان شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه روند کاهش میزان دمای هوای این استان ادامه داشته و شنبه و یکشنبه هفته آینده /24 و 25 آبان ماه / هوای سردتری بر استان حاکم خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه میزان دما در اغلب مناطق این استان طی هفته آینده به زیر صفر خواهد رسید بنابراین احتمال بارش نخستین برف پاییزی دور از انتظار نیست.

در حال حاضر استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقرند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*