شنبه 14 مهر 1403

ارتفاعات زنجان سفید پوش شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ارتفاعات زنجان سفید پوش شد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی هوا اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: بارش‌های پاییزی در ارتفاعات و مناطق سردسیر این استان به شکل برف به زمین نشست.

حسین سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با ورود سامانه بارشی جدید به منطقه، بارندگی ها به شکل باران و برف از دوشنبه شب نقاط مختلف این استان را فرا گرفت.

وی با بیان اینکه امروز / سه شنبه / با توجه به برودت هوا در برخی ساعات شاهد ریزش برف در مناطق مرتفع و سردسیر استان زنجان خواهیم بود، اظهار داشت: بارش ها تا روز چهارشنبه ادامه داشته و با خروج سامانه بارشی از منطقه، روز پنجشنبه بارش‌ها قطع شده و مجدد روز جمعه /30 آبان ماه / سامانه دیگری وارد استان خواهد شد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به اینکه هوای سرد تا پایان هفته کماکان در استان زنجان مستقر خواهد بود، افزود: میزان دمای هوا در برخی مناطق این استان به زیر صفر خواهد رسید.

در حال حاضر، استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند، داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند.

*س_برچسب‌ها_س*