جمعه 15 تیر 1403

ارتقای کیفیت آب 22 روستای گنبد و چند خبر کوتاه از گلستان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ارتقای کیفیت آب 22 روستای گنبد و چند خبر کوتاه از گلستان

گنبدکاووس - ایرنا - ارتقای کیفیت آب شرب 22 روستای نوار مرزی گنبدکاووس، دستگیری عامل تیراندازی در علی‌آباد کتول، پلمب 2 آرایشگاه متخلف در رامیان، دستگیری عامل قطع تلفن هزار مشترک در آزادشهر و کمبود کپسول اکسیژن در بانک امانات هلال احمر گنبدکاووس از جمله اخبار روز دوشنبه استان گلستان است.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفا گلستان گفت: با تغییر سیستم گندزدایی آب شرب درمحل تاسیسات چاه شماره سه مجتمع نوار مرزی گنبدکاووس از پرکلرین به محلول آب ژاول، کیفیت آب شرب 22 روستا مرزی این شهرستان ارتقا یافت.

فاطمه سادات حجازی نژاد افزود: از بین رفتن ناخالصی پسماندهای زیست محیطی، کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و خرید مواد گندزدا از جمله مزایای تغییر سیستم گندزدایی است.

شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت، 95 هزار مشترک آب دارد که 35 هزار مشترک در مناطق روستایی سکونت دارند.

**

فرمانده انتظامی علی‌آباد کتول گفت: پس از گزارش یک فقره تیراندازی به سمت خودرو در این شهرستان، ماموران با حضور در صحنه و انجام تحقیقات میدانی موفق به شناسایی ضارب و دستگیری او شدند.

سرهنگ الیاس تازیکه افزود: ضارب انگیزه خود از انجام این اقدام مجرمانه را اختلافات شخصی اعلام کرد.

**

فرمانده انتظامی گلستان گفت: در پی گزارش سرقت کابل‌های مخابراتی در یکی از مناطق آزادشهر، ماموران انتظامی با حضور درمحل، متوجه سرقت فیبرنوری این منطقه و قطع تلفن و اینترنت هزار مشترک شدند.

سرهنگ سعید دادگر افزود: ماموران با انجام تحقیقات میدانی موفق به شناسایی و دستگیری سارق در مخفیگاهش شدند.

**

طبق اعلام مرکز بهداشت رامیان، 2 آرایشگاه در این شهرستان به دلیل رعایت نکردن شیوه‌نامه بهداشتی مقابله با شیوع کرونا بعد از چند بار تذکر پلمب شدند.

**

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: طرح ملی آموزش مجازی رایگان برای نوآموزان پیش دبستانی در این شهرستان اجرا می‌شود.

الهه فدایی افزود: باتوجه به ضرورت آموزش پیش از دبستان، اولیایی که تاکنون موفق به نام نویسی نوآموزان با سن پنج سال تمام خود نشدند، می‌توانند با مراجعه به مدارس دولتی محل سکونت خود از آموزش مجازی رایگان این طرح استفاده کنند.

**

رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس گفت: با توجه به شیوع موج سوم ویروس کووید 19، کپسول اکسیژن و مانومتر از نیازهای مراجعه کنندگان به بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر شهرستان است.

اصغر نودهی با بیان اینکه تجهیزات فعلی پاسخگو نیاز مراجعه کنندگان نیست، افزود: برای خرید هر کپسول اکسیژن و مانومتر حدود 25 میلیون ریال نیاز است که امیدواریم با همت خیران این لوازم تهیه شود.

وی از مراجعه 519 نفر برای دریافت تجهیزات پزشکی به بانک امانات هلال احمر گنبدکاووس در سال جاری خبر داد و گفت: این مجموعه آمادگی دارد تا لوازم و تجهیزات پزشکی بلا استفاده مردم را که علاقمند به وقف آن هستند، نگهداری و به بیماران نیازمند به صورت رایگان امانت دهد.

*س_برچسب‌ها_س*