جمعه 10 فروردین 1403

اردوغان هشدار داد: حمایت آمریکا نجاتتان نمی‌دهد!

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
اردوغان هشدار داد: حمایت آمریکا نجاتتان نمی‌دهد!

اردوغان به تنش‌های اخیر ترکیه و یونان بر سر تحرکات در برخی جزایر مورد اختلاف دو کشور اشاره کرد و به یونان و حامیان خارجی این کشور هشدار داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنرانی در آنکارا باز هم درباره تنش‌ها با یونان صحبت و از مواضع کشورهای غربی به شدت انتقاد کرد.

منابع رسانه‌ای ترکیه‌ای از قبیل شبکه «تی‌آر‌تی» خبر دادند، رئیس‌جمهور این کشور در یک مراسم در آنکارا پایتخت ترکیه حضور یافت و سخنرانی کرد.

رجب طیب اردوغان در سخنرانی امروز سه شنبه خود به حمله افراد ناشناس مسلح به یک ایستگاه پلیس در استان «مرسین» ترکیه اشاره کرد که در نتیجه آن یک نیروی پلیس کشته شد.

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: «تروریست‌های پ‌ک‌ک شب گذشته در مرسین یک نیروی پلیس را کشتند و یک نیروی دیگر را زخمی کردند. ما به جنگیدن با آنها ادامه خواهیم داد اگرچه که آنها در آغوش کشورهای غربی قرار دارند».

رجب طیب اردوغان در سخنان امروز خود بار دیگر درباره یونان و تنش‌های خبرساز این دو کشور اشاره کرد و گفت: «ما از همه کشورها از جمله یونان می‌خواهیم که علیه این تروریست‌ها (پ‌ک‌ک) اقدام کنند».

NFT تو نقد کن | اِتراِکس

مشاهده تبلیغ

او که پیشتر بارها از مواضع کشورهای غربی انتقاد کرده بود، به عملکرد آنها در زمینه مهاجران و پناهجویان تاخت.

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: «غرب هیچ اقدامی برای توقف مرگ و میر پناهجویان در دریای مدیترانه نمی‌کند. غرب ترجیح می‌دهد به جای جلوگیری کردن از این مرگ و میرها با سه میمون بازی کند. ما آلوده شدن دریاهای اژه و مدیترانه به خون انسان، اشک یا دشمنی را قبول نداریم».

اردوغان به تنش‌های اخیر ترکیه و یونان بر سر تحرکات در برخی جزایر مورد اختلاف دو کشور اشاره کرد و به یونان و حامیان خارجی این کشور هشدار داد.

به روایت رئیس‌جمهور ترکیه، «تسلیحات انباشته شده در تراکیه غربی و دیگر جزایر از نظر ما فاقد معناست البته این به معنای یک اشغالگری مخفیانه است».

اردوغان با هشدار به یونان گفت: «حمایت ایالات متحده آنها (یونانی‌ها) را نجات نخواهد داد چرا که ما نیات کسانی که یونان را علیه ما شوراندند، می‌دانیم».

رئیس‌جمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنان امروز خود در آنکارا، اظهارات تندی علیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا مطرح و آنها را به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم کرد. وی افزود: «تروریست‌ها تقریبا در تک تک کشورهای اروپا به ویژه در اردوگاه لوریوم یونان تحت محافظت قرار دارند».

همچنین بخوانید