شنبه 29 اردیبهشت 1403

اردوی تشکیلاتی «شهید نواب صفوی» در تهران برگزار شد + عکس

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
اردوی تشکیلاتی «شهید نواب صفوی» در تهران برگزار شد + عکس

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اردوی تشکیلاتی «شهید نواب صفوی» در روزهای هشتم و نهم تیرماه در محل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با حضور جمعی از دانشجویان تشکیلاتی و اساتید سخنران این دوره آقایان علی خضریان (نماینده مجلس شورای اسلامی)، حسین زینلیان بروجنی (مشاور فرهنگی شهرداری تهران)، سید سجاد موسوی (رئیس اداره کل حوزه ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران) و محمدنصر اصفهانی...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اردوی تشکیلاتی «شهید نواب صفوی» در روزهای هشتم و نهم تیرماه در محل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با حضور جمعی از دانشجویان تشکیلاتی و اساتید سخنران این دوره آقایان علی خضریان (نماینده مجلس شورای اسلامی)، حسین زینلیان بروجنی (مشاور فرهنگی شهرداری تهران)، سید سجاد موسوی (رئیس اداره کل حوزه ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران) و محمدنصر اصفهانی (هیئت موسس اتحادیه جامعه اسلامی) به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ملایر برگزار شد.

مهدی جعفری حاجت، دبیر واحد تشکیلات جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ملایر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو گفت: در اردوی تشکیلاتی «شهید نواب صفوی» به فضای نظری مباحث تشکیلاتی، سیاسی و اخلاقی پرداخته شد.

علی خضریان خطاب به دانشجویان حاضر در این اردو گفت: در تشکیلات، آموزش‌های ویژه‌ای برای نقش‌های تا حدودی قطعی انسانی‌مان مثل مادر و پدر شدن باید وجود داشته باشد. برای اینکه نیروها آشنا با فضای اشتغال شوند باید آموزش‌های لازم داده شود. نباید در تشکیلات فقط پشت میز نشینی تربیت شود. تشکل های دانشجویی از پول زیاد و نیروی انسانی زیاد ضربه می‌خورند. باید برای این دو مورد برنامه وجود داشته باشد.

وی گفت: تشکیلات باید گروه مطالعاتی داشته باشد. تشکیلاتی که تبدیل به پاتوق شده است و رشد فکر ندارد، به افول می انجامد. اگر امروز رشد نکنیم در آینده فرصت رشد از ما گرفته خواهد شد. انسان اگر نتواند رشد فکری داشته باشد در همه زمینه ها زمین می‌خورد. در عصر ما یکی از شبهاتی که باید در مورد آن فکر و مطالعه شود، مسئله زنان است.

خضریان گفت: طبق «المُؤمِنُ کَیس»؛ کار تشکیلاتی یعنی با کمترین کار، بیشترین بهره را داشته باشیم. باید فرهنگ مکتوب و نوشتن رشد کند، که پیش نیاز این مسئله مطالعه است. خودسازی بر خلاف اسمش یک کار جمعی است و برای تشکیلات به یک استاد اخلاق نیاز داریم. یکی از اصلی ترین وظایف جامعه اسلامی این است که جامعه را به دینداری آگاهانه سوق دهد.

محمد نصر اصفهانی گفت: در دهه 60 بعد از شهادت شهید بهشتی و شهید مطهری یک خلا مبانی ایدولوژیک در جامعه ایجاد شد. علاوه بر آن خلاً فعالیت داوطلبانه اسلامی و کادر سازی هم وجود داشت. در آن زمان هدف براین بود، که کادرسازی طبق تفکر اسلام ناب مبتنی بر اندیشه های شهید مطهری و فعالیت جمعی و اجتماعی مبنی بر الگوی شهید بهشتی باشد. از اول سعی بر این بود که بر خلاف خیلی از تشکل های آن زمان افراط و تفریط نباشد و تعادل رفتاری بر گرفته از نگاه اسلامی بر قرار باشد. دیکتاتوری حزبی و تشکیلاتی نباید وجود داشته باشد. نگاه اسلام ناب این است که انسان ها نباید تبدیل به مهره شوند و بعد از مدتی حضور در تشکل لزوماً همه یک تفکر را داشته باشند، بلکه انسانها چهره هستند و افراد عاقل و متفکر با تفاوت دیدگاه هم حضور داشته باشند.

حسین زینلیان بروجنی گفت: فرهنگ مثل یک هواست، که انسان ها آن را تنفس می کنند و محصولات فرهنگی آن را می خورند، یعنی فیلم می بینند و کتاب می خوانند و تعاملات اجتماعی برقرار می کنند. که خوراک انسان ها برای شکل گیری ارزش ها و باورهایشان میشود. فرهنگ مثل یک کوهستان است؛ پژواک سیاست های تعیین شده جامعه را به سمت خودمان برمی گرداند.

سید سجاد موسوی گفت: اردوی تشکیلاتی یکی از سنت های جامعه اسلامی است. اگر صرفاً برای درس و مدرک به دانشگاه آمده باشیم، خسارت محض است. در دوران دانشجوی در حوزه فردی و جمعی و تشکیلاتی کاری بکنید که دستاورد داشته باشد. یکی از ویژگی های خاص تشکل جامعه اسلامی این است که می تواند در زمینه های مختلف فعالیت داشته باشد. در دانشگاه ها معمولا اعتراضات سیاسی از مشکلات صنفی نشات می گیرد.

اردوی تشکیلاتی «شهید نواب صفوی» در تهران برگزار شد + عکس 2
اردوی تشکیلاتی «شهید نواب صفوی» در تهران برگزار شد + عکس 3
اردوی تشکیلاتی «شهید نواب صفوی» در تهران برگزار شد + عکس 4
اردوی تشکیلاتی «شهید نواب صفوی» در تهران برگزار شد + عکس 5
اردوی تشکیلاتی «شهید نواب صفوی» در تهران برگزار شد + عکس 6
اردوی تشکیلاتی «شهید نواب صفوی» در تهران برگزار شد + عکس 7
اردوی تشکیلاتی «شهید نواب صفوی» در تهران برگزار شد + عکس 8
اردوی تشکیلاتی «شهید نواب صفوی» در تهران برگزار شد + عکس 9
اردوی تشکیلاتی «شهید نواب صفوی» در تهران برگزار شد + عکس 10
اردوی تشکیلاتی «شهید نواب صفوی» در تهران برگزار شد + عکس 11
اردوی تشکیلاتی «شهید نواب صفوی» در تهران برگزار شد + عکس 12
اردوی تشکیلاتی «شهید نواب صفوی» در تهران برگزار شد + عکس 13
اردوی تشکیلاتی «شهید نواب صفوی» در تهران برگزار شد + عکس 14