یک‌شنبه 22 مهر 1403

ارزیابی وسع 131 هزار متقاضی بیمه سلامت انجام شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ارزیابی وسع 131 هزار متقاضی بیمه سلامت انجام شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: ارزیابی وسع در راستای دریافت بیمه اجباری و رایگان سلامت برای 131 هزار و 156 نفر در استان انجام شده است.

نادر نانبخش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد در دهک‌های مختلف یک تا پنجم قرار گرفته و بر اساس دهک‌بندی حق بیمه پرداخت کرده و صاحب دفترچه شده‌اند.

وی تاکید کرد: در مجموع تاکنون 146 هزار و 66 نفر برای ثبت‌نام اولیه به این بیمه مراجعه کرده‌اند که آزمون وسع بر اساس دهک‌بندی این افراد در حال انجام است.

وی اضافه کرد: طرح بیمه پایه اجباری سلامت با هدف تحت پوشش قرار دادن اقشار فاقد بیمه در جامعه اجرا می‌شود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به 62 دفتر پیشخوان ثبت‌نام کنند.

وی اظهار داشت: طرح بیمه پایه اجباری سلامت بر اساس ارزیابی وسع از آبان سال گذشته اجرایی شده است و همچنان ادامه دارد.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با اشاره به پرداخت 100 درصدی حق بیمه افراد سه دهک پایین جامعه توسط دولت ادامه داد: حق بیمه دهک چهارم نیز به صورت 50 درصد توسط دولت و 50 درصد توسط خود اشخاص پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: رتبه‌بندی و دهک‌بندی افراد نیز توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده و بیمه سلامت دخالتی در این خصوص نداشته است.

نانبخش با اشاره به جمعیت سه میلیون و 265 هزار نفری آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: یک میلیون و 873 هزار نفر از جمعیت این استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که از سال 1393 اجرا شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح حرفی برای گفتن دارد و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره‌مند شده‌اند.

اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی حدود یک میلیون و 900 هزار نفر در این استان بیمه شده دارد که تحت پوشش پنج صندوق این سازمان شامل صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان هستند.

*س_برچسب‌ها_س*