جمعه 31 فروردین 1403

ارسال دارو و غذا با پهپاد در پی شیوع مجدد کرونا

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
ارسال دارو و غذا با پهپاد در پی شیوع مجدد کرونا

در پی شیوع مجدد ویروس کرونا در چین مقامات این کشور از هواپیمای بدون سرنشین / پهپاد برای ارسال دارو و غذا به برخی مناطق استفاده کرده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از چاینادیلی، اخیرا دو پهپاد حامل 20 کیلوگرم برنج و سبزیجات از یک انبار در منطقه جینشان شانگهای چین به پرواز درآمدند. پنج دقیقه بعد، پهپادها در یک فضای باز در روستای بااووی در سه کیلومتری جینشان فرود آمدند. پس از فرود، افراد حاضر در محل، پیش از توزیع مواد بین ساکنان محلی، آنها را ضد عفونی کردند. این دو پهپاد توسط "پایگاه هواپیماهای بدون سرنشین شرق چین"(East China Unmanned Aerial Vehicle) در منطقه صنعتی جینشان ارسال شده بودند.

"ژو بین"(Xue Bin) مدیر این پایگاه گفت: ما از زمان شیوع این دور جدید همه‌گیری ویروس کرونا، تحویل اقلامی شامل دارو و بسته‌های غذایی توسط پهپادها را آغاز کردیم. اکنون ما از آنها برای حمل و نقل مواد غذایی مانند برنج، سبزیجات و گوشت نیز استفاده می‌کنیم.

ارسال‌های اخیر عمدتا توسط پهپادهای"SF Fangzhou X8" که حداکثر وزن برخاست 42 کیلوگرم را دارند و قادر به حمل 10 کیلوگرم مواد تا مسافت 20 کیلومتری هستند، انجام شده است.

ژو در ادامه افزود: پهپادها عمدتا برای توزیع مواد در شهر استفاده می‌شوند، اما می‌توانند اقلام کمک‌های اولیه را نیز تحویل دهند. این روش تا حد زیادی اثربخشی توزیع اضطراری مواد را بهبود می‌بخشد زیرا در این روش تحویل، هیچ ترافیکی وجود ندارد. هفته گذشته، ظرف نیم ساعت پس از دریافت درخواست فوری، داروی کاهش فشار خون از طریق پهپاد به "جی رو وانگ" ناظر تولید در یک کارخانه تحویل داده شد.

جی گفت: این یک اورژانس واقعی برای من بود. به لطف تحویل به موقع توسط پهپاد، اکنون داروی کافی برای یک ماه دارم.

در همان روز، حدود 1200 کیت تست آنتی ژن از پایگاه هواپیماهای بدون سرنشین شرق چین به یک ناحیه قرنطینه شده در عرض 20 دقیقه تحویل داده شد.

علاوه بر تحویل مواد غذایی و تجهیزات فوریت‌های پزشکی، از هواپیماهای بدون سرنشین برای اعلام عمومی نیز استفاده شده است. از اوایل شیوع این بیماری، مقامات شهر ژوانچیائو در منطقه مینهنگ شانگهای از هواپیماهای بدون سرنشین برای اطلاع رسانی به ساکنان در مورد انجام آزمایش اسید نوکلئیک رایگان استفاده می‌کردند. آزمایش اسید نوکلئیک (NAT) روشی است که در آن اسید نوکلئیک خاصی را تشخیص داده می‌شود و معمولا می‌تواند تشخیص دهد که باکتری یا ویروس بیماری‌زا وارد خون، ادرار، بافت‌ها و... شده است یا خیر.

"پایگاه هواپیماهای بدون سرنشین شرق چین" با مساحت 2.73 کیلومتر مربع یکی از اولین پایگاه‌های آزمایشی پهپاد غیرنظامی در چین است که در سال 2018 ساخته شد و دارای بیش از 50 مدل پهپاد برای اهداف لجستیکی و ضد عفونی است. بیش از 30 پهپاد و پنج اپراتور با تجربه این پایگاه در آخرین دور پیشگیری از این بیماری همه‌گیر که شامل تحویل دارو، ضد عفونی و گشت زنی بود، شرکت کردند.

انتهای پیام