یک‌شنبه 15 مهر 1403

ازبکستان، حریف مورد علاقه ایران برای بازی‌های دوستانه

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ازبکستان، حریف مورد علاقه ایران برای بازی‌های دوستانه

تهران - ایرنا - با اعلام رییس دپارتمان تیم‌های ملی، شاگردان دراگان اسکوچیچ باید در دیداری دوستانه به مصاف ازبکستان بروند؛ تیمی که در چند سال اخیر بارها مقابل تیم ملی ایران بازی تدارکاتی انجام داده است.

تیم ملی فوتبال ایران برای آمادگی هرچه بیشتر جهت حضور در مرحله دوم مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت‌های 2023 چین و مصاف با چهار تیم هنگ‌کنگ، کامبوج، بحرین و عراق در مهر و آبان، در نظر دارد تا 2 دیدار تدارکاتی را در شهریورماه پیش رو انجام دهد تا ملی‌پوشان هم پس از مدت‌ها دور هم جمع شوند و هم با سرمربی جدید تیم ملی، دراگان اسکوچیچ آشنا شوند.

با اعلام مهدی خراطی، رییس دپارتمان تیم‌های ملی، شاگردان اسکوچیچ در تاریخ 17 شهریور و در تاشکند ازبکستان باید به مصاف تیم ملی ازبکستان بروند. ازبکستان در چند سال اخیر فارغ از رویایی‌های متعدد در رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 و 2018، یک رقیب دوستانه بوده است.

این تیم آخرین بار در تاریخ 20 شهریورماه سال 1397 و پس از جام جهانی 2018 در تاشکند از تیم ملی ایران پذیرایی کرد که شاگردان کارلوس کی‌روش با تک گل مهدی ترابی به برتری رسیدند. پیش از جام جهانی هم تیم ملی مقابل تیم دوم ازبکستان قرار گرفت که در آن دیدار روزبه چشمی تک گل مسابقه را به ثمر رساند.

21 خردادماه سال 1394 بود که بازهم در تاشکند، ازبک‌ها میزبان ما بودند. جالب است که در آن دیدار نیز مهدی ترابی با یک گل دیرهنگام، ایران را به برتری رساند. قبل‌تر در تاریخ 14 شهریورماه سال 1388، ایران با افشین قطبی به تاشکند رفت و مقابل میزبان خود به تساوی بدون گل رضایت داد.

به نوعی تیم ملی فوتبال ایران در دیدارهای تدارکاتی مقابل ازبکستان هیچ‌وقت گل نخورده و از چهار بازی به سه پیروزی و یک تساوی دست پیدا کرده است.

ازبک‌ها پس از اینکه با هکتور کوپر به موفقیت نرسیدند؛ وادیم آبراموف را بار دیگر به عنوان سرمربی انتخاب کردند تا خاطرات شیرین جام ملت‌های 2011 را برایشان تداعی کند. این تیم در حال حاضر با یک بازی بیشتر نسبت به ازبکستان در گروه چهارم با 9 امتیاز صدرنشین است. ایران اما با 6 امتیاز از چهار بازی در رده سوم گروه خود قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*
ازبکستان، حریف مورد علاقه ایران برای بازی‌های دوستانه 2
ازبکستان، حریف مورد علاقه ایران برای بازی‌های دوستانه 3