دوشنبه 9 مهر 1403

از آغاز ساخت مسکن دانشگاهیان تا زمان تعطیلی خوابگاه‌های دانشجویی

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
از آغاز ساخت مسکن دانشگاهیان تا زمان تعطیلی خوابگاه‌های دانشجویی

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. در نشست با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مطرح شد. برگزاری دومین جشنواره بین المللی سلامت دانشجویان دومین...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. در نشست با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مطرح شد.

برگزاری دومین جشنواره بین المللی سلامت دانشجویان

دومین جشنواره بین المللی سلامت دانشجویان با هدف ارتقاء سواد سلامت و بهبود سبک زندگی دانشجویی در حال برگزاری است.

دومین جشنواره بین‌المللی سلامت دانشجویان با موضوع سلامت و همدلی و شعار "ما یک خانواده ایم و هم سرنوشتیم" در حال برگزاری است. تمرکز این جشنواره بر روی قشر جوان دانشجو است و قصد دارد تا با در نظر گیری معضلات و مسائل دانشجویی در راستای سلامت دانشجویان قدم‌های موثری بردارد. این جشنواره بستری است برای مشارکت فعال در حوزه سلامت برای ارائه ایده‌ها، دستاورد‌ها و کشف استعداد‌های برتر و معرفی و بهره برداری از این ظرفیت‌های کم نظیر دانشجویی که با پیوست رسانه‌ای منسجم و متمرکز اقدام به ترویج مفاهیم حوزه سلامت روان و فعال سازی جریان اجتماعی پویا در بدنه دانشجویی و نخبگانی کشور می‌نماید.

آغاز عملیات اجرایی ساخت 60 هزار واحد مسکونی دانشگاهیان

عملیات اجرایی ساخت بیش از 60 هزار واحد مسکونی دانشگاهیان در سراسر کشور امروز با حضور رییس جمهور و وزرای راه و شهرسازی، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد. محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم گفت: بعد از بازگشایی دانشگاه‌ها تا به الان 350 واحد خوابگاه متاهلی به بهره‌برداری رسید، 3 هزار و 200 واحد نیز در حال احداث است و تا یکسال آینده تکمیل می‌شود، 2 هزار و 600 واحد هم کار‌های مقدماتی آن انجام شده است. وی افزود: ما در پردیس‌های اصلی دانشگاهی اگر بتوانیم منازل مسکونی و خوابگاه متاهلی داشته باشیم دسترسی دانشجویان متاهل ما و اعضای هیات علمی جوان ما در بدو استخدام به مراکز پژوهشی و رفاهی راحت‌تر خواهد بود و این به نفع منافع ملی کشورمان است.

زمان تعطیلی خوابگاه‌های دانشگاه شریف اعلام شد

دانشگاه شریف زمان تعطیلی و بازگشائی خوابگاه‌های این دانشگاه را برای تعطیلات نوروز اعلام کرد. اداره خوابگاه‌های دانشگاه شریف اعلام کرد: ساعت 15 روز دوشنبه 28 اسفند تمامی خوابگاه‌های دانشگاه کاملاً تعطیل خواهند شد و از ساعت 8 صبح روز یکشنبه 12 فروردین، مجدداً بازگشایی خواهند شد. تقویم آموزشی، آخرین روز کلاس‌های حضوری 1402 را دوشنبه 28 اسفند اعلام شده، اما احتمالاً تصمیم برخی کلاس‌ها و اساتید در آن دو سه روز پایانی، تفاوت‌هایی با تقویم داشته باشد.

نقشه جامع علمی به‌اقتضای موضوعات روز درحال به‌روزرسانی است

رییس مرکز مطالعات راهبردی علم و فناوری فرهنگستان علوم گفت: ضروری‌ترین و فوری‌ترین نیاز ما امروز روزآمدسازی نقشه جامع علمی کشور هست که این مهم، نیازمند مشارکت اساتید و نخبگان کشور است. منصور کبگانیان رییس مرکز مطالعات راهبردی علم و فناوری فرهنگستان علوم، طی دو نشست با اعضای هیات‌علمی دانشگاه شیراز و هیات اندیشه‌ورز استان فارس پیرامون موضوع روزآمدسازی نقشه جامع علمی کشور به‌هم‌اندیشی و تبادل‌نظر پرداخت. کبگانیان در حاشیه این رویداد که در ساختمان مدیریت دانشگاه شیراز برگزار شد، هدف از برگزاری این نشست‌ها را در وهله‌ی اول دیدار، تبادل‌نظر و بهره‌مندی از نظرات تخصصی اساتید برجسته و نخبگان استان عنوان کرد و گفت: ضروری‌ترین و فوری‌ترین نیاز ما امروز، روزآمدسازی نقشه جامع علمی کشور هست که این مهم، نیازمند مشارکت اساتید و نخبگان کشور است.

از آغاز ساخت مسکن دانشگاهیان تا زمان تعطیلی خوابگاه‌های دانشجویی 2
از آغاز ساخت مسکن دانشگاهیان تا زمان تعطیلی خوابگاه‌های دانشجویی 3
از آغاز ساخت مسکن دانشگاهیان تا زمان تعطیلی خوابگاه‌های دانشجویی 4
از آغاز ساخت مسکن دانشگاهیان تا زمان تعطیلی خوابگاه‌های دانشجویی 5