شنبه 7 مهر 1403

از ابلاغ شیوه نامه انضباطی با تغییرات محسوس تا فراخوان مراجعه دانشجویان اخراجی به سازمان امور دانشجویان

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
از ابلاغ شیوه نامه انضباطی با تغییرات محسوس تا فراخوان مراجعه دانشجویان اخراجی به سازمان امور دانشجویان

هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را در برگرفت و حائز اهمیت بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آنها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.

فراخوان دانشجویان اخراجی برای مراجعه به سازمان امور دانشجویان

سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: دانشجویانی که دارای حکم اخراج یا تعلیق هستند و پرونده آنان در فهرست رسیدگی مجدد قرار نگرفته است، می‌توانند اعتراض خود را همراه با مستندات و رأی صادره به این سازمان ارسال نمایند. در پی دستور رئیس جمهور و پیگیری وزیر علوم برای بازگشت دانشجویان اخراجی و تعلیق شده سازمان امور دانشجویان اطلاعیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: سازمان امور دانشجویان به استحضار جامعه دانشگاهی می‌رساند؛ در راستای اجرای دستور رئیس جمهور مبنی بر بازگشت دانشجویان اخراجی و تعلیقی به دانشگاه و دستور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای بازنگری و تجدیدنظر در آراء اخراج و تعلیق دانشجویان، چندین کارگروه ذیل شورای مرکزی انضباطی سازمان امور دانشجویان تشکیل شده و در حال بررسی مجدد پرونده‌ها است؛ لذا این سازمان، آمار و پرونده‌های این دسته از دانشجویان را در اختیار دارد.

شیوه‌نامه انضباطی جدید دانشجویان، برای اجرا به رؤسای دانشگاه‌ها ابلاغ شد

شیوه‌نامه انضباطی جدید دانشجویان که به امضای وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی دولت چهاردهم رسیده است، برای اجرا به رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ابلاغ شد.

با ضرورتی که در جهت‌دهی هر چه بیشتر شورا‌های انضباطی به سمت قانون‌گرایی وجود دارد به منظور تنظیم دقیق‌تر احکام انضباطی بر اساس آیین‌نامه انضباطی مصوب سیصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به تاریخ 1374.6.14 که به اختصار آیین‌نامه» نامیده می‌شود؛ شیوه‌نامه حاضر با هدف تفکیک جزئی‌تر تخلفات و رفع ابهام از تداخل و کلیت در آنها تطبیق و ایجاد تناسب میان تخلفات و تنبیهات و در نتیجه وحدت رویه بیشتر در احکام صادره و نیز تعیین مراجع صالحه برای تشخیص وقوع برخی تخلفات تدوین شده است.

تشریح مشکلات خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی ایران در آغاز سال تحصیلی

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی ایران درخصوص رفع مسائل خوابگاه دانشجویی این دانشگاه توضیحاتی ارائه کرد. ساجده ریاضی درخصوص رفع مسائل خوابگاه نواب دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: بیمارستان روانپزشکی ایران با قدمتی بیش از پنجاه سال، بالاترین ضریب اشغال تخت را در بین بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران دارا است و بعضاً بیماران نیازمند تخت‌های روانپزشکی که به صورت قطعی و ضروری نیاز به بستری دارند تا یک سال در صف انتظار بستری می‌مانند، بنابراین اهمیت تکمیل این پروژه بر کسی در حوزه بهداشت و درمان پوشیده نیست. وی افزود: از سال 1395 ساخت این پروژه مد نظر قرار گرفت، در سال 1397 قراردادی با یک شرکت پیمانکار منعقد شد و کلنگ ساخت بیمارستان 320 تخت خوابی روانپزشکی ایران به زمین خورد. بعد از پیشرفت حدود 30 درصد طی دو سال به دلایلی کار از سمت پیمانکار دچار مشکلاتی شد که متعاقب آن پروژه حدود سه سال متوقف شد. شوربختانه سالانه اعتبارات مناسبی برای این پروژه در نظر گرفته نمی‌شد و این امر به معنای تعطیلی پروژه و هدر رفت هزینه‌های صرف شده برای 30 درصد اول و طولانی شدن هر چه بیشتر پروژه بود.

هیاهو برای هیچ / بزرگترین دانشگاه کشور حتی یک دانشجوی اخراجی هم ندارد!

عضو شورای انضباطی دانشگاه تهران احکام دانشجویان دارای تخلف این دانشگاه را در چند سال اخیر تشریح کرد. منصوری، عضو شورای انضباطی دانشگاه تهران، در پاسخ به این سوال که باتوجه به تاکید رئیس جمهورمبنی بر لغو احکام دانشجویان اخراجی است، دانشگاه تهران چه تعداد دانشجوی اخراجی دارد و احکام این دانشجویان در چه وضعیتی است، گفت: این بیان آقای پزشکیان بیانی برای آرام کردن جامعه و وفاق ملی است. ولی اینکه برگشت بی قید و شرط برای تمام اساتید و دانشجویان مطرح شود خیلی حرف منطقی نیست، اما می‌توان دستور بررسی مجدد پرونده‌ها را داد، این مشکلی ندارد ولی شیوه نامه‌ای برای ارتقای اساتید داریم که یک استادی ممکن است شرایطی را داشته باشد که نتواند ارتقا پیدا کند و یا دانشجویی تخلفی داشته باشد و باید رسیدگی شود. ممکن است برداشت مسئولان دولت جدید این باشد که این احکام سلیقه‌ای صادر شده که باید دستوربررسی مجدد داده شود نه لغو تمامی احکام؛ چرا که قانون در تمام دنیا لازم و ضروری است و این که خلاف قانون عمل کنیم ازعقلانیت و منطق و به دور از شان دانشگاه است.

شرایط واگذاری خوابگاه به دانشجویان سنواتی دانشگاه شهید بهشتی اعلام شد

دانشگاه شهید بهشتی در اطلاعیه‌ای زمان و نحوه اسکان دانشجویان سنواتی در خوابگاه‌ها را اعلام کرد. دانشگاه شهید بهشتی در اطلاعیه‌ای زمان و نحوه اسکان دانشجویان سنواتی در خوابگاه‌ها را اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است: دانشجویان روزانه غیر بومی که بدلیل اتمام سنوات مجاز استفاده از خوابگاه حائز شرایط دریافت خوابگاه نبوده اند ولیکن متقاضی خوابگاه برای نیمسال اول 1404-1403 هستند، می‌رساند از تاریخ 28 شهریور تا اول مهر 1403 با مراجعه به سیستم گلستان از مسیر زیر ضمن توجه به نکات ذیل درخواست خود را ارائه نمایند. بدیهی است ارائه درخواست تعهدی را برای تخصیص خوابگاه ایجاد نمی‌نمایند، واگذاری خوابگاه پس از اسکان واجدین شرایط و منوط به وجود ظرفیت مازاد می‌باشد.

از ابلاغ شیوه نامه انضباطی با تغییرات محسوس تا فراخوان مراجعه دانشجویان اخراجی به سازمان امور دانشجویان 2
از ابلاغ شیوه نامه انضباطی با تغییرات محسوس تا فراخوان مراجعه دانشجویان اخراجی به سازمان امور دانشجویان 3
از ابلاغ شیوه نامه انضباطی با تغییرات محسوس تا فراخوان مراجعه دانشجویان اخراجی به سازمان امور دانشجویان 4
از ابلاغ شیوه نامه انضباطی با تغییرات محسوس تا فراخوان مراجعه دانشجویان اخراجی به سازمان امور دانشجویان 5
از ابلاغ شیوه نامه انضباطی با تغییرات محسوس تا فراخوان مراجعه دانشجویان اخراجی به سازمان امور دانشجویان 6