جمعه 28 اردیبهشت 1403

از اعلام زمان ثبت نام خوابگاه‌های متاهلی تا اعتبار سنجی دانشگاه‌های خارجی

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
از اعلام زمان ثبت نام خوابگاه‌های متاهلی تا اعتبار سنجی دانشگاه‌های خارجی

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. مهلت پیش ثبت نام خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه امیرکبیر اعلام شد دانشجویان متقاضی خوابگاه متأهلی دانشگاه...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.

مهلت پیش ثبت نام خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه امیرکبیر اعلام شد

دانشجویان متقاضی خوابگاه متأهلی دانشگاه امیرکبیر برای سال تحصیلی 1401-1402 تا دهم خرداد فرصت دارند نسبت به پیش ثبت نام خود اقدام کنند. معاونت دانشجویی دانشگاه امیرکبیر اعلام کرد: دانشجویان متأهل می‌توانند پس از مطالعه منشور حقوق دانشجویی (بخش قواعد سکونت در خوابگاه‌های متأهلی) جهت پیش ثبت‌نام خوابگاه متأهلی ترم مهر 1403-1402، اقدام کنند. مهلت ثبت نام در پیش ثبت نام خوابگاه متاهلی دانشگاه امیرکبیر تا 10 خرداد ماه جاری در نظر گرفته شده و دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سایت https://aut.ac.ir/dform/31/34/ نسبت به ثبت نام و بارگذاری مدارک به صورت کامل اقدام کنند. دانشگاه امیرکبیر اعلام کرد؛ در صورت عدم انعکاس صحیح اطلاعات در فرم تقاضا، نام متقاضی از لیست امتیازبندی اسکان در همان سال حذف خواهد شد.

رتبه‌بندی و اعتبار سنجی بیش از 2 هزار دانشگاه خارجی

سرپرست اداره کل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان در خصوص اقدامات و برنامه‌های این اداره کل در سال 1401 توضیحاتی ارائه کرد.

حامد ثقفی سرپرست اداره کل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان درباره اهم فعالیت‌های این اداره کل در سال 1401 گفت: اداره کل امور دانش آموختگان به عنوان یکی از ادارات «معاونت بورس و امور دانشجویان خارج» وظایف مربوط به دانش آموختگان خارج، داخل و همچنین مطالعات و اعتبارسنجی دانشگاه‌ها و راهنمایی تحصیلی و امکان اشتغال‌آفرینی دانش آموختگان را بر عهده دارد. وی ادامه داد: در طول یک سال گذشته، اداره کل امور دانش آموختگان با اتخاذ رویکرد‌های جدید و اهتمام حداکثری تلاش کرده تا کلان برنامه‌ها و برنامه‌های عملیاتی به موازات خدمت رسانی و امور جاری این اداره کل پیشرفت داشته باشد به طوری که در سال گذشته یک هزار و 211 پرونده ارزشیابی و متقاضیان گواهی موقت دریافت کرده اند، 570 ارزشنامه با کد صحت برای دانش آموختگان خارج از کشور و 458 هزار کد صحت برای دانش آموختگان داخل صادر شده است.

ثقفی افزود: بر اساس اقدامات انجام شده برای دانش آموختگان داخل کشور و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل می‌توان مشاهد نمود که در یک سال اخیر مربوط به عملکرد سالانه این اداره کل میزان رشد اقدامات برای صدور کد صحت پیشرفت بسزایی داشته است. این موضوع بیانگر اهتمام و تلاش اداره کل امور دانش آموختگان در حذف مدارک تحصیلی فیزیکی و توسعه اهداف دولت الکترونیک و هوشمند در این زمینه بوده است. همچنین، بر اساس آمار، میزان صدور کد صحت در دانشگاه‌های اختیاردار در دوره یکساله اخیر نسبت به مدت مشابه آن در یک سال قبل نشان دهنده رشد 275 درصدی است.

 

وزیر علوم: باید نهضت اشتغال را به پروژه ملی کشور تبدیل کنیم / آیین‌نامه پژوهانه به‌زودی به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آیین‌نامه پژوهانه به زودی به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد، در این آئین‌نامه این اجازه صادر شده است که هر عضو هیأت علمی تا 25 درصد از پژوهانه خود را برای امور فرهنگی دانشجویان هزینه کند. محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آئین افتتاح نمایشگاه کار دانشگاه تهران در تالار علامه امینی، گفت: به یمن پیروزی انقلاب اسلامی، نهال علم و فناوری و نوآوری در کشورمان کاشته شد و امروز میوه‌های آن را در حال چیدن هستیم. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ مقطع دکتری در داخل کشورمان دایر نبود. در سال 1365 دوره دکترا تأسیس شد و امروزه تقریباً هم تکه‌های جورچین علم و فناوری در کشور ما وجود دارد. وی افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تازگی سند ملی نظام نوآوری را تدوین کرده است که در حال بررسی کارشناسی و اصلاح است تا به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد و راهکار‌های اجرایی مناسب برای تبدیل علوم به فنون داشته باشیم. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: باید تلاش کنیم نهضت اشتغال را به پروژه ملی کشورمان تبدیل نموده و تمامی امکانات کشور را برای تحقق این هدف بسیج کنیم چراکه اگر جوانان ما شغل مناسب و مرتبط داشته باشند، به موقع تشکیل خانواده می‌دهند، امید و نشاط در جامعه ارتقا پیدا می‌کند و از طرفی مهاجرت بخشی از نخبگان را نخواهیم داشت.

زندگی‌نامه شهید «محمد بروجردی»، دومین کتاب منتخب هشت بهشت

کتاب «محمد، مسیح کردستان»، زندگی‌نامه داستانی شهید «محمد بروجردی»، به قلم «نصرت‌الله محمودزاده»، دومین کتاب منتخب از چهارمین دوره مسابقات دانشجویی کتابخوانی «هشت بهشت» شد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در این کتاب، فصل‌های برجسته زندگی شهید بروجردی هنرمندانه به تصویر کشیده شده، که خود، تجسم سال‌ها محرومیت و مظلومیت، تعصب و غیرت دینی، ایثار و شهادت و احساس وظیفه ناشی از شناخت عمیق اسلام ناب محمدی (ص) او بود. بزرگ‌ترین ویژگی شهید محمد بروجردی، شناخت دقیق اقتضائات زمان و عمل به‌هنگام بود. او با توجه به ارتباطات عمیقی که با کانون اسلام یعنی روحانیت داشت توانسته بود تکالیف خود را به‌درستی دریافته و بر اساس آن عمل کند، اما در این عرصه نیز آن‌چه قابل تأمل است اقدام و عمل به‌هنگام است که نشان‌دهنده روحیه با ثبات بروجردی است و این برجستگی او را از همگنان خود ممتاز می‌کرد. دانشجویان علاقه‌مند کتابخوانی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی باشگاه کتابخوانی دانشجویان ایران به نشانی Bookrc.ir روز جمعه 26 خردادماه 1402 از ساعت 9 تا 24 در این مسابقه کتابخوانی به‌صورت برخط شرکت و با یکدیگر رقابت کنند.

از اعلام زمان ثبت نام خوابگاه‌های متاهلی تا اعتبار سنجی دانشگاه‌های خارجی 2
از اعلام زمان ثبت نام خوابگاه‌های متاهلی تا اعتبار سنجی دانشگاه‌های خارجی 3
از اعلام زمان ثبت نام خوابگاه‌های متاهلی تا اعتبار سنجی دانشگاه‌های خارجی 4
از اعلام زمان ثبت نام خوابگاه‌های متاهلی تا اعتبار سنجی دانشگاه‌های خارجی 5