شنبه 29 اردیبهشت 1403

از افزایش وام ازدواج دانشجویی تا تعیین و تکلیف وام شهریه

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
از افزایش وام ازدواج دانشجویی تا تعیین و تکلیف وام شهریه

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. در نشست با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مطرح شد. آغاز پرداخت وام شهریه دانشجویان / مشکلی در پرداخت...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. در نشست با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مطرح شد.

آغاز پرداخت وام شهریه دانشجویان / مشکلی در پرداخت نداریم

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در خصوص پرداخت وام شهریه گفت: به دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم که لیست ثبت نام وام‌های شهریه را به صندوق رفاه دانشجویان ارائه کنند. مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، با اشاره به آخرین وضعیت پرداخت وام‌های شهریه نیمسال اول تحصیلی گفت: به دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم که لیست ثبت نام وام‌های شهریه را به صندوق رفاه ارسال کنند که مبلغ وام به حساب دانشگاه‌ها واریز شود. وی افزود: وام شهریه به دانشجو داده نمی‌شود و فقط به حساب دانشگاه‌ها واریز می‌شود. گنجی اضافه کرد: حدود 100 میلیارد تومان برای وام شهریه پیش بینی شده و مشکلی در پرداخت وام شهریه نداریم.

رشد 150 درصدی افزایش مبلغ وام ازدواج دانشجویی در سال جاری

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده مبلغ وام ازدواج دانشجویی از 100 میلیون ریال در سال 1400 به 250 میلیون ریال افزایش یافته که به رشد 150 درصدی رسیده است. علی اکبر محمدی با بیان این خبر افزود: از ابتدای سال تاکنون به بالغ بر 1500 نفر از دانشجویان متاهل وام پرداخت شده است. رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اظهار کرد: این صندوق در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و در راستای ترویج فرهنگ ازدواج دانشجویی و ترغیب نخبگان به این امر مطابق با مصوبه هیات امنا و در چارچوب قوانین و اعتبارات موجود در سال جاری تمهیداتی اندیشیده است. وی افزود: از آن جمله می‌توان به پرداخت وام ازدواج دانشجویی، پرداخت وام تحصیلی دانشجویان متاهل، پرداخت تسهیلات فرزندآوری، پرداخت سرانه حق اولاد در وام تحصیلی دانشجویان، بهره مندی دانشجویان دستیاری و Ph.D از خدمات درمان ناباروری در بیمه تکمیلی و حمایت از ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه ها / دانشکده‌های علوم پزشکی اشاره کرد.

وام شهریه به کدام یک از دانشجویان اختصاص داده می‌شود؟

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، ابلاغیه پرداخت وام شهریه به دانشگاه‌ها ابلاغ شده که لیست ثبت نام وام‌های شهریه را به صندوق رفاه ارسال کنند تا مبلغ وام به حساب دانشگاه‌ها واریز شود.

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در هر سال تحصیلی اقدام به پرداخت 5 نوع وام دانشجویی از جمله وام شهریه، مسکن متاهلی، وام ضروری، وام تحصیلی و وام ویژه دکتری می‌کند که در نیمسال اول تحصیلی سال جاری تمامی وام‌های اعلام شده به دانشجویان متقاضی اختصاص داده شد و تنها وام شهریه است که پرداخت آن با موانعی مواجه شد. بر اساس اعلام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم وام شهریه در مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ویژه دانشجویان دوره‌های نوبت دوم دانشگاه‌های دولتی و مراکز وابسته به دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علمی و کاربری، غیر انتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی در هر نیمسال تحصیلی پرداخت می‌شود. سقف پرداخت وام‌های شهریه از 7 میلیون تومان تا 3 میلیون تومان است که برای مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت است که دانشجویان متقاضی باید علاوه بر تایید دانشگاه‌ها تعهد نامه دانشجویی نیز برای دریافت وام ارئه دهند.

مهلت انصراف از سکونت در خوابگاه‌های دانشجویی خوارزمی اعلام شد

دانشگاه خوارزمی اعلام کرد: دانشجویانی که ترم آینده (نیمسال دوم 1403-1402) نیاز به خوابگاه ندارند درخواست انصراف خود را تا 26 بهمن 1402 ارائه کنند. دانشگاه خوارزمی اعلام کرد: دانشجویانی که ترم آینده (نیمسال دوم 1403-1402) نیاز به خوابگاه ندارند هرچه زودتر به سرپرستی خوابگاه خود مراجعه کرده درخواست انصراف خود را به صورت کتبی ارائه کنند. عدم انصراف از سکونت در خوابگاه تا تاریخ 26 بهمن 1402 برای دانشجویانی که در سنوات مجاز تحصیلی هستند به منزله سکونت آن‌ها در نیمسال دوم 1403-1402 محسوب شده و برای دانشجو بدهی خوابگاه ثبت خواهد شد.

جزئیاتی از اعتکاف دانشجویی در دانشگاه‌های تهران

مراسم اعتکاف دانشجویی امسال هم همزمان با ایام البیض در مساجد دانشگاه‌ها برگزار می‌شود. مراسم اعتکاف دانشجویی امسال هم همزمان با ایام البیض از 5 تا 7 بهمن با حضور دانشجویان به میزبانی مساجد دانشگاه‌ها برگزار می‌شود. ثبت نام حضور در اعتکاف دانشجویی چند روزی است که آغاز شده و دانشجویان متقاضی می‌توانند تا نهایتا 25 دی ماه برگزار شرکت در این مراسم ثبت نام کنند.

از افزایش وام ازدواج دانشجویی تا تعیین و تکلیف وام شهریه 2
از افزایش وام ازدواج دانشجویی تا تعیین و تکلیف وام شهریه 3
از افزایش وام ازدواج دانشجویی تا تعیین و تکلیف وام شهریه 4
از افزایش وام ازدواج دانشجویی تا تعیین و تکلیف وام شهریه 5
از افزایش وام ازدواج دانشجویی تا تعیین و تکلیف وام شهریه 6