یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

از بازگشایی دانشگاه‌ها چه خبر؟! / از اعلام نرخ شهریه‌ها تا وضعیت غذای دانشجویی + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
از بازگشایی دانشگاه‌ها چه خبر؟! / از اعلام نرخ شهریه‌ها تا وضعیت غذای دانشجویی + فیلم

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سال تحصیلی دانشگاه ها تا چند روز دیگر طبق روال هرسال آغاز خواهد شد و قبل از شروع سال تحصیلی جدید خبرهایی از نحوه بازگشائی، ثبت نام و برخی اخبار مهم در این خصوص را مرور می‌کنیم. بازگشائی دانشگاه‌ها از 3 مهرماه به گفته وزیر علوم سال تحصیلی جدید از 3 مهرماه آغاز می‌شود. همچنین معاون آموزشی وزیر علوم از ثبت حضور و غیاب دانشجویان به شکل الکترونیکی...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سال تحصیلی دانشگاه ها تا چند روز دیگر طبق روال هرسال آغاز خواهد شد و قبل از شروع سال تحصیلی جدید خبرهایی از نحوه بازگشائی، ثبت نام و برخی اخبار مهم در این خصوص را مرور می‌کنیم.

بازگشائی دانشگاه‌ها از 3 مهرماه

به گفته وزیر علوم سال تحصیلی جدید از 3 مهرماه آغاز می‌شود. همچنین معاون آموزشی وزیر علوم از ثبت حضور و غیاب دانشجویان به شکل الکترونیکی خبر داد و گفت: سامانه مرکزی ثبت سیستم الکترونیکی حضور و غیاب دانشجویان در وزارت علوم تدوین شده است و بر این اساس حضور و غیاب دانشجویان به صورت «الکترونیکی» انجام می‌شود.

شهریه‌های سال تحصیلی جدید

درآستانه آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها طبق روال هر سال شهریه‌های مصوب دانشگاه‌ها اعلام شد. شهریه‌های دانشجویی بر اساس مصوبه وزارت علوم و تصمیم نهایی هیات امنای دانشگاه‌هاست که برای سال تحصیلی جدید اعلام شده که دانشجویان شهریه پرداز دانشگاه‌های دولتی از جمله دانشجویان سنواتی و نوبت دوم مشمول این شهریه‌ها می‌شوند.

انتخاب واحد دانشگاه‌ها

انتخاب واحد دانشگاه‌ها نیز با توجه به نزدیکی آغاز سال تحصیلی از نیمه شهریور آغاز شده و همچنان این روند انتخاب واحد ادامه دارد. ثبت نام دانشجویان ورودی جدید کارشناسی ارشد نیز آغاز شده و برخی دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه تهران از 26 شهریور آغاز می شود که ثبت نام دانشجویان به صورت الکترونیکی خواهد بود.

به گفته سازمان سنجش، نتایج نهایی کنکور سراسری نیمه دوم مهرماه اعلام می‌شود.

بازگشائی خوابگاه‌های دانشجویی

زمان بازگشائی خوابگاه‌های دانشجویی برای سال تحصیلی جدید اعلام شده و دانشجویان متقاضی خوابگاه باید با توجه به اطلاعیه دانشگاه‌های محل تحصیل برای اسکان از 30 شهریور به خوابگاه‌ها مراجعه کنند.

بر اساس اعلام اداره امور خوابگاه‌ها ثبت درخواست خوابگاه برای دانشجویان تایید خواهد شد که اولا نسبت به تسویه ترم تحصیلی گذشته اقدام کنند و ثانیا شرایط دریافت خوابگاه را داشته باشند. لازم به ذکر است، دانشگاه‌های بزرگ تهران به دانشجویان ساکن تهران و استان البرز خوابگاه اختصاص نمی‌دهد.

وضعیت غذای دانشجویی برای سال تحصیلی جدید

نرخ غذای دانشجویان برای سه پرس غذای کم هزینه، متوسط و پرهزینه در سال تحصیلی جدید از سوی صندوق رفاه دانشجویان اعلام شد.

قیمت غذای کم هزینه 5000 تومان، قیمت غذای متوسط هزینه 8000 تومان و قیمت غذای پرهزینه 10 هزار تومان تعیین شده است. قیمت‌های جدید غذای دانشجویان که معادل حدود 15 درصد قیمت تمام شده غذای دانشجویی است، از مهرماه یعنی سال تحصیلی جدید اجرا خواهد شد.

از بازگشایی دانشگاه‌ها چه خبر؟! / از اعلام نرخ شهریه‌ها تا وضعیت غذای دانشجویی + فیلم 2
از بازگشایی دانشگاه‌ها چه خبر؟! / از اعلام نرخ شهریه‌ها تا وضعیت غذای دانشجویی + فیلم 3
از بازگشایی دانشگاه‌ها چه خبر؟! / از اعلام نرخ شهریه‌ها تا وضعیت غذای دانشجویی + فیلم 4