پنج‌شنبه 31 خرداد 1403

از به روز رسانی آیین نامه‌های دانشجویان علوم پزشکی تا شرایط اسکان خوابگاهی دانشجویان ارشد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
از به روز رسانی آیین نامه‌های دانشجویان علوم پزشکی تا شرایط اسکان خوابگاهی دانشجویان ارشد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. در نشست با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مطرح شد. آیین نامه‌های دانشجویی علوم پزشکی بروزرسانی شد چند...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. در نشست با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مطرح شد.

 

آیین نامه‌های دانشجویی علوم پزشکی بروزرسانی شد

چند آیین نامه و شیوه نامه در معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در حوزه‌های اسکان، تغذیه، شورای صنفی، تربیت بدنی، شورای انضباطی و جشنواره دانشجوی نمونه بروزرسانی شد. به منظور ایجاد وحدت رویه و نظام‌مند کردن فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، چند آیین نامه شامل دستورالعمل و شیوه نامه‌ها در حوزه‌های اسکان، تغذیه، شورای انضباطی، جشنواره دانشجوی نمونه، طرح تحول فعالیت‌های ورزشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی به روزرسانی شد.

شرایط اسکان دانشجویان خوابگاهی کارشناسی ارشد در 77 دانشگاه کشور اعلام شد

شرایط ارائه خوابگاه و اسکان دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403 در 77 دانشگاه دولتی اعلام شد. شرایط و ضوابط برخی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403 در زمینه ارائه خوابگاه و اسکان اعلام شده است. از تعداد 77 دانشگاهی که شرایط خوابگاهی خود را اعلام کرده اند برخی از دانشگاه‌ها تاکید کرده اند که تحت شرایط خاص به دانشجویان کارشناسی ارشد خوابگاه ارائه می‌کنند. تعداد 8 دانشگاه نیز عدم ارائه خوابگاه را در شرایط خود به داوطلبان اعلام کرده اند تا داوطلبان بر مبنای این شرایط، کدرشته محل‌های خود را انتخاب کنند.

دانشگاه تهران به دانشجویان ارشد نوبت دوم و شهریه پرداز خوابگاه نمی‌دهد

دانشگاه تهران اعلام کرد: به داوطلبان دوره‌های شبانه (نوبت دوم) و روزانه - شهریه پرداز مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی 1404- 1403خوابگاه اختصاص نمی‌دهد.

دانشگاه تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به اطلاع داوطلبان انتخاب رشته مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی 1404-1403 می‌رساند: «امکان استفاده از خوابگاه برای دانشجویان دوره‌های شبانه (نوبت دوم) و روزانه - شهریه پرداز به هیچ وجه امکان پذیر نمی‌باشد».

تعداد دفعات حذف نمرات مردودی دانشجویان بین الملل تعیین شد

شورای معین شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی تعداد دفعات حذف نمرات مردودی دانشجویان بین الملل دوره‌های MBBs و M.pharm را ابلاغ کرد. مصوبه جلسه 288 مورخ 9 اردیبهشت 1403 شورای معین شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی در خصوص تعداد دفعات حذف نمرات مردودی دانشجویان بین الملل دوره‌های MBBs و M.pharm جهت اجرا ابلاغ شد. در این ابلاغ آمده است: در جلسه 288 مورخ 9 اردیبهشت 1403 شورای معین شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی موضوع تعداد دفعات حذف نمرات مردودی دانشجویان بین الملل دوره‌های MBBs و M.pharm (موضوع مصوبه جلسه 27 مورخ 13 اردیبهشت 1388 شورای معین شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی) مطرح و همانند دانشجویان دوره‌های دکتری عمومی پزشکی و داروسازی تا سقف 4 نوبت مورد تصویب قرار گرفت.

از به روز رسانی آیین نامه‌های دانشجویان علوم پزشکی تا شرایط اسکان خوابگاهی دانشجویان ارشد 2
از به روز رسانی آیین نامه‌های دانشجویان علوم پزشکی تا شرایط اسکان خوابگاهی دانشجویان ارشد 3
از به روز رسانی آیین نامه‌های دانشجویان علوم پزشکی تا شرایط اسکان خوابگاهی دانشجویان ارشد 4
از به روز رسانی آیین نامه‌های دانشجویان علوم پزشکی تا شرایط اسکان خوابگاهی دانشجویان ارشد 5