دوشنبه 16 مهر 1403

از خامس تا اوزیل و کاوانی؛ الماس‌هایی که جام جهانی سکوی پرتاب‌شان شد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
از خامس تا اوزیل و کاوانی؛ الماس‌هایی که جام جهانی سکوی پرتاب‌شان شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در حالی که پیش از جام جهانی کمتر کسی با بازیکنی به نام «وات وگهورست» آشنایی داشت، اما درخشش و البته حواشی او در بازی هلند و آرژانتین باعث شد چشم منچستریونایتد او را بگیرد و این مهاجم 30 ساله هلندی حالا در اولدترافورد حضور دارد.

رسانه انگلیسی «بی‌بی‌سی» به همین دلیل به سراغ برخی از بازیکنان کم‌تر شناخته‌شده‌ای رفته که در پی درخشش در جام جهانی توانستند به تیم‌های برتر اروپا بروند و نامی برای خود دست و پا کنند.

«خامس رودریگز» هافبک کلمبیایی تیم موناکو در جام جهانی 2014 برزیل عملکرد درخشانی داشت و با گلزنی‌های پیاپی برای تیم ملی کشورش، کفش طلای مسابقات را از آنِ خود کرد. رودریگز پس از جام جهانی با 71 میلیون پوند که در آن زمان چهارمین انتقال گران‌قیمت تاریخ بود، به رئال مادرید رفت.

«مسوت اوزیل» 21 ساله و ستارگان جوان تیم ملی آلمان با کنار زدن بزرگانی مانند آرژانتین و انگلیس تا نیمه‌نهایی جام جهانی 2010 آفریقای جنوب پیشروی کردند. اوزیل که در وردربرمن بازی می‌کرد، پس از این تورنمت و با 12 میلیون پوند راهی رئال مادرید شد.

«دیووک اوریگی» که در جام جهانی 2014 برزیل با 19 سال سن عنوان جوان‌ترین گلزن تاریخ بلژیک در جام‌های جهانی را به نام خود سند زد، از لیل فرانسه راهی لیورپول شد.

«ادینسون کاوانی» همراه با «دیگو فورلان» خط آتشین تیم ملی اروگوئه در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی را تشکیل داده بودند و تا نیمه‌نهایی جام هم جلوتر رفتند. کاوانی پس از جام جهانی از پالرمو راهی ناپولی شد و در 136 بازی 102 گل برای پارتنوپی به ثمر رساند.

«گیلبرتو سیلوا» که همراه با تیم جذاب برزیل به مقام قهرمانی جام جهانی 2022 کره جنوب و ژاپن رسید، از تیم اتلتیکو مینیرو راهی آرسنال شد و همراه با توپچی‌ها قهرمان لیگ جزیره و همچنین جام حذفی انگلیس شد.

«کودی گاکپو» هلندی در جام جهانی 2022 قطر سه گل به ثمر رساند و از تیم آیندهوون راهی لیورپول شد. او پیش از جام جهانی نیز آقای گل لیگ هلند بود.

«آنخل دی‌ماریا» 22 ساله که در جام جهانی 2010 بخشی از تیم مارادونا در لباس آرژانتین بود، پس از این تورنمت با مبلغ 20 میلیون پوند از بنفیکا به رئال مادرید رفت.

«الحاجی دیوف» رهبر تیم شگفتی‌ساز سنگال در جام جهانی 2002 کره جنوبی و ژاپن و مرد سال فوتبال آفریقا از تیم لانس فرانسه راهی لیورپول شد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید خامس رودریگز ادینسون کاوانی دیگو فورلان جام جهانی مسوت اوزیل گیلبرتو سیلوا کودی گاکپو آنخل دی‌ماریا الحاجی دیوف این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
از خامس تا اوزیل و کاوانی؛ الماس‌هایی که جام جهانی سکوی پرتاب‌شان شد 2
از خامس تا اوزیل و کاوانی؛ الماس‌هایی که جام جهانی سکوی پرتاب‌شان شد 3
از خامس تا اوزیل و کاوانی؛ الماس‌هایی که جام جهانی سکوی پرتاب‌شان شد 4
از خامس تا اوزیل و کاوانی؛ الماس‌هایی که جام جهانی سکوی پرتاب‌شان شد 5
از خامس تا اوزیل و کاوانی؛ الماس‌هایی که جام جهانی سکوی پرتاب‌شان شد 6
از خامس تا اوزیل و کاوانی؛ الماس‌هایی که جام جهانی سکوی پرتاب‌شان شد 7
از خامس تا اوزیل و کاوانی؛ الماس‌هایی که جام جهانی سکوی پرتاب‌شان شد 8
از خامس تا اوزیل و کاوانی؛ الماس‌هایی که جام جهانی سکوی پرتاب‌شان شد 9