دوشنبه 28 خرداد 1403

از رهبرانقلاب درخواست کنید به آقای رئیسی امر به استراحت کنند

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
از رهبرانقلاب درخواست کنید به آقای رئیسی امر به استراحت کنند

حجت الاسلام رستمی گفت: چندماه پیش در جلسه‌ای که آثار خستگی در وجود رییس جمهور نمایان بود محافظ شخصی ایشان شهید موسوی به من گفت از رهبر انقلاب درخواست کنید به آقای رئیسی امر کنند کمی استراحت کنند.

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، مراسم یادبود و بزرگداشت شهید رئیسی، با حضور خانم علم الهدی همسر رئیس جمهور فقید کشورمان، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم و جمعی از اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در دانشگاه بهشتی برگزار شد

حجت الاسلام رستمی در این جلسه با اشاره به خاطره‌ای از تلاشهای رئیس جمهور از درخواست محافظ شخصی رییس جمهور به خود گفت و یادآور شد: چندماه پیش در جلسه‌ای که آثار خستگی در وجود رییس جمهور نمایان بود محافظ شخصی ایشان شهید موسوی به من گفت از رهبر انقلاب درخواست کنید به آقای رئیسی امر کنند کمی استراحت کنند.

وی با اشاره به مواجه رئیس جمهور با برخی سخنان غیرمنصفانه گفت: در ماه رمضان به همراه ایشان در جلسه‌ای شاهد سخنان تند و جفاکارانه عده‌ای نسبت به عملکرد دولت و ایشان بودیم اما شهید رییسی با صبوری و لبخند سخنان را شنیدند. موقع افطار و در کنار سفره افطار به شکل خصوصی به آن فرد گفتند این حرف، حرف خوبی نبود و تنها به شکل خصوصی گلایه‌ای مطرح کردند.

رئیس جمهور خادم بی منت بود

زلفی گل وزیر علوم نیز در این مراسم با اشاره به نحوه با خبر شدن خود از این ماجرا گفت: با شنیدن خبر سانحه برای بالگرد رییس جمهور گویا زلزله‌ای در هیئت دولت رخ داد. برایمان سخت بود شنیدن خبر حادثه برای کسی که مرد عمل بود و به هیچ چیز جز خدمت و مردم فکر نمی‌کرد.

وی افزود: برای آقای رئیسی در هدایت دولت و طرح‌ها چیزی جز مردم مهم نبود و اگر حرفی از منفعت دولت در طرحی می‌آمد برافروخته می‌شد.

وزیر علوم رییس جمهور شهید را پهلوان سیاسی خطاب کرد و گفت: برای قهرمان فقط پیروزی مهم است اما برای پهلوان رعایت اخلاق، وجدان و ادب مهم است. دیدید در مناظرات ریاست جمهوری حاضر نشد مرزهای اخلاقی را پشت سر بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: شهادت می‌دهم در حدود این سه سال از او جز اخلاص، تلاش مخلصانه و خدمت بی منت ندیدیم. او براستی خادم بی منت برای کشور بود. گاهی اوقات تا پاسی از شب پیگیر امور بود. همیشه به ما می‌گفت رفع تکلیفی کار کنید. پیگیری برای امور ضرورت دارد و به جد پیگیر بودند و در هیئت دولت بازخواست و پیگیری می‌کردند.

نماینده یهودیان ضد صهیونیسیم: رسانه های آمریکایی دروغ می گویند

نماینده یهودیان ضد صهیونیستم که برای حضور در مراسم تشییع شهید رییسی در تهران حاضر شده بود نیز در این مراسم ضمن تسلیت درگذشت شهید رئیسی و امیر عبدالهیان گفت: در رسانه‌های غرب این‌تفکر مطرح می شود که دید مردم نسبت به رهبری و رئیس جمهور فقید منفی است اما ما با حضور در ایران این مسئله را ندیدیم.

وی افزود: وقتی برای تشییع در خیابانهای تهران حضور یافتیم به دلیل کثرت جمعیت شرکت کنندگان و رسیدن به پایان مراسم پاهایمان درد گرفت و وقتی عکسهای مراسم را هم دیدیم متوجه علاقه و اهمیت رئیس جمهور برای مردم ایران شدیم. قطعا اگر علاقه قلبی وجود نداشت این همه افراد در مراسم حضور پیدا نمی‌کردند.

این یهودی ضد صهیونیسم تاکید کرد: ما از ابتدای انقلاب متوجه نگاه و احترام انقلاب و امام خمینی به دین یهودیت شدیم. 6 سال پیش در همایش افق نو و فلسطین علاقه آقای رئیسی را به یهویان و اروپاییان ضد صهیونیسم متوجه شدیم. ایشان گفتند ما حقیقت را می دانیم که یهودیان با صهیونیست ها یکی نیستند.

وی گفت: ایشان هدیه ای از سمت خدا بود و امروز همه باید رهرو راه او باشیم و برای فلسطین آزاد تلاش کنیم.