پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

از سرگیری پرواز به اسپانیا / ناتوانی آمریکا برای کاهش پروازهای عبوری ایران

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
از سرگیری پرواز به اسپانیا / ناتوانی آمریکا برای کاهش پروازهای عبوری ایران

رییس سازمان هواپیمایی کشوری از مذاکره برای از سرگیری پروازهای تهران - مادرید خبر داد و گفت: با وجود اقدامات خصمانه و تحریم های ظالمانه آمریکایی ها همانگونه که طی 40 سال گذشته نتوانستند صنعت هوایی ایران را زمین گیر کنند از این به بعد نیز بر این هدفشان ناتوان خواهند بود.

تورج دهقان زنگنه در گفت وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت مذاکرات صورت گرفته برای از سرگیری پروازهای تهران - مادرید که طی روزهای گذشته به دلیل عدم ارائه خدمات هندلینگ از سوی این کشور اخذ شده بود، اظهار کرد: مشخص نیست دلیل واقعی شرکت اسپانیایی برای ارائه ندادن خدمات هندلینگ به ایران ایر و لغو این پرواز چه بوده است، اما مذاکرات را از همان روز آغاز کردیم و به زودی پروازهای تهران - مادرید از سر گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: ایران همواره در حال افزایش پروازهای خارجی و بین المللی خود است و به زودی در هفته و ماه های آتی شاهد بیشتر شدن تعداد آنها خواهیم بود.

ناکامی آمریکا برای کاهش پروازهای عبوری ایران

رییس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا تلاش آمریکایی ها برای ضربه زدن به صنعت هوایی ایران و کاهش پروازهای عبوری از آسمان ایران جواب می دهد؟ اظهار کرد: آمریکایی ها 40 سال است که می خواهند این کار را انجام دهند و به دنبال حذف پروازهای عبوری از آسمان ایران و زمین گیر کردن صنعت هوانوردی این کشور هستند، اما تاکنون موفق به این کار نشده اند و ترامپ نیز در روزهای پایانی دولتش نخواهد توانست چنین کاری را انجام دهد.

وی تصریح کرد: کشورهای دیگری که آمریکا قصد دارد آن را جایگزین ایران کند تا پروازهای عبوری و بین المللی از آسمان ایران عبور نکند، زیرساخت، قابلیت و توان این کار را ندارند و نمی توانند جایگزین ایران شوند.

انتهای پیام