جمعه 14 اردیبهشت 1403

از نقش وقایع اخیر تا تلاش برای تدوین بودجه‌ای متقن / سرعت کاه‌های دشمنان داخلی و خارجی در مسیر دولت

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
از نقش وقایع اخیر تا تلاش برای تدوین بودجه‌ای متقن / سرعت کاه‌های دشمنان داخلی و خارجی در مسیر دولت

هرچند که لایحه بودجه و برنامه هفتم توسعه با وجود تاخیر همچنان به مجلس ارائه نشده اما باید به دور از غرض ورزی، چرایی این موضوع را بررسی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، منکر ضرورت تسریع در ارائه لایحه بودجه و برنامه هفتم توسعه توسط دولت به مجلس نمی شویم اما منصفانه تر است که چرایی این رخداد را هم بررسی کنیم دور نرویم هنوز چند صباحی از کنترل فتنه انگیزی های آشوب گران به سرکردگی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران نگذشته؛ راه اندازی آشوب های خیابانی و کشتار با قصد براندازی نظام! این شرایط در حکم کاهنده های سرعت که نه بلکه به مثابه سد معبرهایی بود که اجازه فعالیت را به دولت نداد. گذشته از وقایع اخیر، صرف زمان برای بررسی و اجرای طرح هایی بزرگ از جراحی اقتصادی دولت به دنبال حذف ارز 4200 تومانی تا تخصیص بودجه برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان هرچند که همچنان هم به طور کامل اجرایی نشده افزون بر برنامه های دولت برای سفر به اقصی نقاط کشور و... همگی نیازمند صرف زمان و البته سبب ایجاد بینش برای تدوین بودجه واقعی بوده است زیرا در موارد متعددی تعجیل در تدوین بودجه بدون اطلاع از وضعیت استان‌های کشور سبب شده که پس از تصویب بودجه اعتباراتی اختصاص یابد که به نوبه خود مشکلاتی را ایجاد کرده است. اکنون دولت با جدیت در تلاش است که بودجه ای جامع و متقن تدوین و به مجلس ارائه کند هرچند که انتظار می رفت در ابتدا به تنظیم و ارائه برنامه هفتم توسعه بپردازد تا امکان انطباق بودجه با برنامه مذکور باشد در شرایط فعلی هم باید دولت نسبت به تحقق این انتظارات اقدام کند اما نباید با فرافکنی عملکرد آن را به دلیل تاخیر در ارائه لایحه بودجه و برنامه هفتم توسعه تخریب کرد بلکه به حکم انصاف باید به تبیین چرایی رخداد پرداخت‌. لایحه بودجه 1402 طی روزهای آینده به مجلس ارائه می شود حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: رییس جمهور در جلسه تعامل مجلس با دولت عنوان کرد که درحال نهایی کردن برنامه هفتم توسعه و بودجه 1402 هستیم. وی افزود: به گفته آیت الله رئیسی ظرف روزهای آینده لایحه بودجه 1402 ارائه خواهد شد تا مجلس درباره آن کار کارشناسی را انجام دهد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: برای نخستین بار است که بودجه دو مرحله ای و با لحاظ جداول مربوطه بررسی خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی کیا اذعان کرد: به نظر می رسد دولت در ابتدا لایحه بودجه و سپس برنامه هفتم توسعه را به مجلس ارائه دهد.

وی افزود: معتقدیم دولت ابتدا باید برنامه هفتم توسعه را ارائه دهد تا متناسب با آن بودجه سال آینده به صورت متقن و مطابق برنامه هفتم توسعه تدوین و تصویب شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، با توجه به تاخیر دولت در ارائه برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه انتظار می رود دولت در این رابطه تعجیل کند اما نباید درباره این موضوع فرافکنی و بزرگ نمایی شود بلکه باید در راستای تصویب و اجرای برنامه های مذکور بیش از پیش کوشید.

انتهای پیام /