سه‌شنبه 1 آبان 1403

از واکنش سازمان امور دانشجو به هزینه آموزش های رایگان تا آخرین مهلت پرداخت شهریه دانشجویی

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
از واکنش سازمان امور دانشجو به هزینه آموزش های رایگان تا آخرین مهلت پرداخت شهریه دانشجویی

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. اعزام بیش از 4 هزار دانشگاهی به عتبات عالیات رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در دوره بیست و سوم...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.

اعزام بیش از 4 هزار دانشگاهی به عتبات عالیات

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در دوره بیست و سوم از اعزام بیش از 4 هزار نفر از دانشگاهیان سراسر کشور به عتبات عالیات خبر داد. حجت الاسلام مرتضی مطهری پور با توجه به پایان اعزام دانشگاهیان در بیست و سومین دوره به عتبات عالیات، ضمن تقدیر از تلاش‌ها و همراهی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در زمینه اعزام دانشگاهیان به عتبات گفت: در این دوره از اعزام‌ها بیش از چهار هزار دانشگاهی به سفر زیارتی عتبات اعزام شدند و با همکاری مجموعه بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، برنامه‌های فرهنگی و اجرایی خوبی برای دانشگاهیان برگزار شد. وی گفت: اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات در دوره بیست و سوم از 11 بهمن ماه1401 آغاز و تا اول فروردین ماه 1402 ادامه داشت و در این مدت، بیش از 4 هزار نفر از دانشگاهیان سراسر کشور در قالب 24 کاروان زمینی و 78 کاروان هوایی به عتبات عالیات اعزام شدند. همچنین بیش از 500 نفر از دانشگاهیان در قالب سفر اردویی با هماهنگی‌های ستاد در زمینه اعزام، اسکان، تغذیه و اخذ مجوز خروج از کشور به عتبات عالیات مشرف شدند.

 

آخرین مهلت پرداخت شهریه دانشجویان علم وصنعت 

معاونت دانشجویی دانشگاه علم وصنعت آخرین مهلت تسویه حساب شهریه دانشجویان این دانشگاه را اعلام کرد.

معاونت دانشجویی دانشگاه علم وصنعت در اطلاعیه‌ای آخرین مهلت تسویه حساب شهریه دانشجویان این دانشگاه را اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است: قابل توجه کلیه دانشجویان مقاطع روزانه و نوبت دوم و مهمان: به اطلاع کلیه دانشجویانی که تاکنون بدهی شهریه خود را تسویه ننموده اند می‌رساند که تا پایان فروردین ماه 1402 جهت تسویه حساب بدهی خود اقدام نمایند در غیر اینصورت کلیه تبعات به عهده دانشجو می‌باشد.

توضیحات سازمان امور دانشجویان در خصوص انتقاد به افزایش هزینه‌های مربوط به آموزش رایگان

سازمان امور دانشجویان در پاسخ به انتقاد احمد توکلی، رییس هیات مدیره دیدبان شفافیت و عدالت نسبت به افزایش هزینه‌های مربوط به آموزش رایگان از سوی این سازمان توضیحاتی را ارائه داد.

سازمان امور دانشجویان در پاسخ به انتقاد احمد توکلی، رییس هیات مدیره دیدبان شفافیت و عدالت نسبت به افزایش هزینه‌های مربوط به آموزش رایگان از سوی این سازمان توضیحاتی را ارائه داد که متن کامل آن به شرح زیر است: در خصوص نامه جنابعالی به ریاست محترم جمهوری در خصوص اعتراض به بخشنامه شماره 4/112885 مورخ 1401/09/07 این سازمان با موضوع افزایش هزینه‌های مربوط به آموزش رایگان موارد ذیل را جهت تنویر افکار عمومی اعلام می کند.

دانشجویان دانشگاه شریف تا چه زمانی می‌توانند برای وام دانشجویی ثبت نام کنند؟

معاونت دانشجویی دانشگاه شریف مهلت ثبت نام وام‌های دانشجویی را اعلام کرد.

معاونت دانشجویی دانشگاه شریف در اطلاعیه‌ای مهلت ثبت نام وام‌های دانشجویی را اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است: مهلت درخواست وام‌های تحصیلی و شهریه برای نیمسال دوم سال تحصیلی 1402-1401 تا روز جمعه 1402/02/15 می‌باشد، دانشجویان متقاضی می‌توانند از طریق سامانه یکپارچه صندوق رفاه دانشجویان (https:refah.swf.ir) نسبت به درخواست وام اقدام نمایند.

دانشجویانی که برای اولین بار اقدام به درخواست وام می‌نمایند علاوه بر ثبت اطلاعات سند تعهد محضری در سامانه یکپارچه صندوق رفاه دانشجویان لازم است اصل سند تعهد محضری را تحویل خانم رضایی در دفتر خدمات دانشجویی واقع در طبقه همکف ساختمان معاونت دانشجویی نمایند.

پرداخت وام تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی حداکثر تا نیمه اول اردیبهشت

معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از پرداخت وام تحصیلی حداکثر تا نیمه اول اردیبهشت ماه برای

حمید رئیسی معاون تسهیلات صندوق رفاه با اعلام این خبر گفت: بر اساس ابلاغ اعتبار وام تحصیلی نیم سال دوم 1402-1401 به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، تاکنون وام تحصیلی بیش از 60 درصد از دانشجویان متقاضی وام تحصیلی پرداخت و مبلغ وام به حساب دانشجویان واریز شده است. وی افزود: درصدی از دانشجویان که هنوز وام خود را دریافت نکرده اند انشالله تا نیمه اول اردیبهشت ماه این وام به حساب آنان واریز خواهد شد.

معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت تاکید کرد: از ابتدای شروع کار ادارات در سال 1402 همکاران ما در صندوق در حال اماده سازی زیرساخت‌های لازم و انجام اقدامات اداری و مالی برای پرداخت وام به دانشجویان متقاضی که هنوز موفق به دریافت این وام نشده اند، هستند

از واکنش سازمان امور دانشجو به هزینه آموزش های رایگان تا آخرین مهلت پرداخت شهریه دانشجویی 2
از واکنش سازمان امور دانشجو به هزینه آموزش های رایگان تا آخرین مهلت پرداخت شهریه دانشجویی 3
از واکنش سازمان امور دانشجو به هزینه آموزش های رایگان تا آخرین مهلت پرداخت شهریه دانشجویی 4
از واکنش سازمان امور دانشجو به هزینه آموزش های رایگان تا آخرین مهلت پرداخت شهریه دانشجویی 5