یک‌شنبه 10 تیر 1403

از کشف حقیقت یک قتل تا وحشت افسانه‌ای قدیمی در پاتوق فیلم کوتاه

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
از کشف حقیقت یک قتل تا وحشت افسانه‌ای قدیمی در پاتوق فیلم کوتاه

چهاردهمین جلسه از نهمین فصل پاتوق فیلم کوتاه، روز یک‌شنبه 10 تیرماه 1403 با نمایش 4 فیلم کوتاه در پردیس سینمایی بهمن برگزار خواهد شد.

در این جلسه از فصل نهم پاتوق که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، فیلم‌های کوتاه «یه چوم یه لنگ» به کارگردانی یاسر برزگر، «اشیا» به کارگردانی محمد صادقی، «بی هوا» به کارگردانی رویا پارسا، «رو به شب» به کارگردانی سعید کشاورز روی پرده خواهند رفت.

امیررضا نوری‌پرتو، نویسنده، روزنامه‌نگار و منتقد سینمایی کارشناس این جلسه از پاتوق فیلم کوتاه خواهد بود که پس از اکران آثار با کارگردان‌های فیلم‌های کوتاه به نمایش درآمده به گفتگو می‌نشیند و آثار را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

محمد صابری، به عنوان مجری‌کارشناس برنامه حضور خواهد داشت.

«یه چوم یه لنگ» به کارگردانی یاسر برزگر بر اساس یک داستان اسطوره‌ای شمالی ساخته شده است؛ قصه‌ای که در گذشته برای بچه‌ها و ترساندن آنان برای برحذر داشتن از ورود به جنگل گفته می‌شده است و این فیلم داستان معلمی است که این افسانه را به بچه‌ها تلیقن می‌کند تا آنها را بتراسند که وارد جنگل نشوند، کم‌کم می‌فهمیم که این معلم خواسته‌ای دارد و به دلیل آن است که اقدام به ترساندن بچه‌ها می‌کند.

«یه چوم یه لنگ» موجودی خیالی و افسانه‌ای بود یک چشم و یک پا داشت و در برخی مناطق شمال کشور از جمله تالش برای ترساندن کودکان نامش را مطرح می‌کردند. طبق این افسانه هیولای یک چشم همه جا به‌دنبال بچه‌هاست و بچه‌های تنها را می‌ترساند و با خود می‌برد.

«اشیا» کاری به نویسندگی و کارگردانی محمد صادقی و تهیه‌کنندگی مشترک انجمن سینمای جوانان ایران_دفتر مشهد و مهدی فارغ است. در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: همه چیز برای خرید!

این فیلم در سه بخش «بهترین بازیگر اصلی زن» به نقش‌آفرینی «سپیده مذهب»، «بهترین بازیگر مکمل مرد» به نقش‌آفرینی «علی موسقیدان» و «بهترین طراحی صدا» حسام‌الدین ظریف، در جشنواره بین‌المللی «MUMBAI INTERNATIONAL CULT FILM FESTIVAL» هند نامزد شد.

«رو به شب» به کارگردانی سعید کشاورز و تهیه کنندگی مهدی حسینی در ژانر معمایی و جنایی روایتی است از لیلا که برای کشف حقیقت یک قتل بعد از بیست سال به زادگاه پدری‌اش باز می‌گردد.

این فیلم کوتاه در بخش رقابتی بیست و پنجمین دوره جشنواره شورت شورتز ژاپن حضور داشت.

«بی هوا» به کارگردانی رویا پارسا و تهیه کنندگی مشترک مرتضی فرشباف رویا پارسا داستان زنی به اسم بهاره است که پس از بار‌ها تلاش برای بچه دار شدن اینبار موفق شده، اما دچار تردید‌های فلسفی است. او همراه همسرش راهی سفری هستند که میانه راه بهاره متوجه می‌شودکه...

چهاردهمین جلسه فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه با همکاری موسسه فرهنگی، تبلیغاتی بهمن سبز - پخش رویش، یک‌شنبه 3 تیرماه 1403 ساعت 15 در پردیس سینمایی بهمن برگزار می‌شود و شامل نمایش آثار و جلسه نقد و بررسی خواهد بود.

مخاطبانی که در هفته‌های گذشته پاتوق فیلم کوتاه تهران حضور داشته‌اند، حتما کارت عضویت باشگاه مخاطبان (پاتوق فیلم کوتاه) را همراه خود داشته باشند.

حضور برای تمامی علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر