شنبه 7 مهر 1403

اسبقیان: باید در ناگویا مدال‌های خوبی کسب کنیم

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
اسبقیان: باید در ناگویا مدال‌های خوبی کسب کنیم

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش گفت: روئینگ و کانوئینگ هم از امیدهای مدال آوری ما در این رویدادها خواهند بود.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، محمد شروین اسبقیان در مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون قایقرانی و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجمع خوبی بود و گزارش خزانه‌دار، حسابرس و بازرس بیان شد. رئیس فدراسیون نیز گزارشی ارائه دادند و به لطف خدا روند خوبی طی شده است. بر اساس قانون 11 اهداف و وظایف وزارت ورزش و جوانان روئینگ بر اساس ظرفیت‌ها و فرصت‌ها به عنوان یک فدراسیون مستقل اداره می‌شود‌.

وی تاکید کرد: بادبانی هم به خواسته سهرابیان انجمن مستقل زیر نظر وزارت ورزش فعالیت می‌کند و این جدایی به نفع هر سه رشته خواهد بود. باید در ناگویا مدال‌های خوبی کسب کنیم و بعد از آن درخشش در المپیک لس‌آنجلس است. روئینگ و کانوئینگ هم از امیدهای مدال آوری ما در این رویدادها خواهند بود.

اسبقیان: جدا شدن روئینگ از فدراسیون قایقرانی بهترین تصمیم است

اسبقیان در خصوص اینکه محسن شادی سرپرست فدراسیون روئینگ خواهد بود، گفت: فعلا سرپرست مشخص نیست و باید با وزیر صحبت شود و تا اواخر هفته آینده سرپرست‌های بادبانی و روئینگ مشخص می‌شوند.

وی در خصوص لغو انتخابات کاراته گفت: مکاتباتی صورت گرفته ولی به عنوان معاون قهرمانی مکاتبه رسمی ندیدم و طباطبایی در فدراسیون مشغول به کار است. قطعا به تصمیمات مراجع ذی صلاح احترام می‌گذاریم. موارد باید بر اساس موازین قانونی باشد و ورزش‌ها آسیب نبینند باید ثبات مدیریت وجود داشته باشد.

اسبقیان در خصوص احتمال لغو انتخابات چند فدراسیون دیگر از جمله گلف و دوومیدانی و انجمن‌های ورزشی گفت: اینها مطالبی است که در فضای مجازی مطرح می‌شود و انتخابات دوومیدانی در نهایت مقررات برگزار شده است و انتخابات گلف قبل از من بوده و سوابق آن را نمی‌دانم. امیدوارم سیستم‌های نظارتی همکاری داشته باشند تا ثبات مدیریت را در فدراسیون‌ها شاهد باشیم. نزدیک بازی‌های آسیایی ناگویا هستیم و باید روسای ما با تمرکز مسیر را طی کنند.

وی در خصوص اتفاقات اخیر در وزنه‌برداری از جمله عدم اعزام 6 ورزشکار، انتشار لیست بلند نفرات اعزامی و صدور بیانیه‌ای که رنگ و بوی عذرخواهی از مردم را نداشت، عنوان داشت: سجاد انوشیروانی و بهداد سلیمی دو قهرمان پر افتخار ما هستند قطعا تلاش می‌کنند تا مجموعه وزنه‌برداری خوب عمل کند‌. انوشیروانی در جلسه‌ای که داشتیم رسماً عذرخواهی کرد و ما هم موارد را یادآوری کردیم‌. توضیحات لازم را در این مدت دادیم‌. بهتر است با همدلی پیش برویم تا در آینده وزنه برداری خوب عمل کند. تست 6 وزنه‌بردار در زمان مقرر انجام نشد و در زیر مجموعه فدراسیون سهل انگاری شده بود و انوشیروانی پذیرفت و عذرخواهی کرد. انوشیروانی خودش هم نرفت و حضور بهداد سلیمی کافی بود. از لیست 39 نفره در واقع 20 نفر اعزام شدند و امیدوارم انوشیروانی با همتی که دارد مسیر رشد را طی کند و این مشکلات تکرار نشود.