شنبه 1 اردیبهشت 1403

اسبقیان: پاداش ورزشکاران پارالمپیکی به زودی پرداخت خواهد شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
اسبقیان: پاداش ورزشکاران پارالمپیکی به زودی پرداخت خواهد شد

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین در خصوص مراسم روز ملی پارالمپیک توضیحاتی را بیان کرد.

شروین اسبقیان، رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مراسم روز ملی پارالمپیک گفت: بیست و چهارم مهرماه روز ملی پارالمپیک است و جشنواره ای از رشته‌های پارالمپیکی در این روز برگزار می‌شود. هدف از گرامی‌داشت این روز توسعه و استعدادیابی در ورزش جانبازان و معلولان در اقصی نقاط ایران اسلامی است. این روز در همه استان‌های کشور گرامی داشته می‌شود. معلولیت، محدودیت نیست و حضور معلولان عزیز در میدان های ورزشی باعث می‌شود که آن‌ها از افسردگی و از آسیب‌های حرکتی و جسمی در امان بمانند.

او ادامه داد: ورزشکاران پارالمپیکی ما در مسابقات پارالمپیک 2020 توکیو دل مردم و مقام معظم رهبری را شاد کردند. آن ها در راستای افتخار آفرینی و اقتدار آفرینی برای ایران اسلامی موثر واقع می‌شوند. در کنار توسعه ورزش قهرمانی و همگانی برنامه‌های فرهنگی نیز اجرا می‌شوند. نام کاروان کشورمان در مسابقات پارالمپیک به نام شهید سلیمانی بود و تیم والیبال نشسته کشورمان به مادر شهید بابایی ادای احترام کرد. سرپرست معنوی کاروان کشورمان در این مسابقات کونیکو یامامورا، مادر شهید بابایی که تبعه ژاپن است، بود. این موارد بار معنوی و فرهنگی کاروان ما را بیشتر کرده بود و امیدوارم دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری را با افزایش بیشتر این برنامه‌ها و افزایش بیشتر ورزشکاران برطرف کنیم.

اسبقیان در خصوص پاداش و استخدام ورزشکاران پارالمپیکی بیان کرد: مقام معظم رهبری در این خصوص دستور ویژه‌ای به سجادی، وزیر ورزش و جوانان دادند تا این ورزشکاران استخدام شوند. قطعا وزیر ورزش وجوانان در این خصوص پیگیری خواهد کرد و رئیس جمهور کشورمان نیز در سفر به استان فارس تاکید کرد پاداش این قهرمانان هرچه سریع‌تر پرداخت شود. قطعا این پاداش مثل سال‌های گذشته پرداخت خواهد شد. در مسابقات پارالمپیک نیز پاداش‌هایی توسط کمیته ملی پارالمپیک پای سکو به ورزشکاران پرداخت شد.

بیشتر بخوانید