یک‌شنبه 8 مهر 1403

اسب‌های برتر هفته شانزدهم مسابقات اسبدوانی گنبد معرفی شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اسب‌های برتر هفته شانزدهم مسابقات اسبدوانی گنبد معرفی شدند

گنبدکاووس - ایرنا - روز نخست هفته شانزدهم مسابقات کورس اسبدوانی پاییزه - زمستانه گنبدکاووس با رقابت 74 راس اسب از نژادهای "ترکمن، دوخون و تروبرد" عصر روز پنجشنبه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار و اسب‌ها و سوارکاران برتر این هفته معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور نخست این مسابقات که با تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا همچون هفته قبل بدون حضور تماشاگر برگزار شد، 11 راس اسب بیش از سه سال نژاد ترکمن کلاس پنج به مسافت هزار و 200 متر با هم به رقابت پرداختند که اسب "صحرا گل"، زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های "چیتا گز" و "صولت خان سام" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم که ویژه اسب‌های سه ساله نژاد دوخون (maiden) بود و با حضور 10 راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب "لا لیسا" اول شد و اسب‌های "ایلناز کیا" و "ایران" به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور سوم روز نخست هفته شانزدهم مسابقات سوارکاری کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس ویژه اسب‌های سه ساله نژاد تروبرد (maiden) بود که با شرکت 11 راس اسب و به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب "آشیل" با پیشی گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های "جورجین" و "سانتا مونیکا" به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در دور چهارم که ویژه اسب‌های بیش از چهار سال نژاد دوخون (maiden) بود، با شرکت 11 راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و اسب "پارسا خان" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های "آلتن سای" و "گل زیبای امید" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دور پنجم این مسابقات نیز میان اسب‌های سه ساله نژاد دوخون (maiden) بود که با شرکت 11 راس اسب و به مسافت هزار برگزار شد و در پایان اسب "کامیلا" اول شد و اسب‌های "ریو آلپا" و "رییل خان" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور ششم نیز که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون کلاس 6 بود، با شرکت 11 راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و اسب "وستینگ رز" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های "میشل مک لارن" و "ریو لیزا" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دور هفتم روز نخست هفته شانزدهم مسابقات سوارکاری کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس نیز میان 9 راس اسب بیش از سه سال نژاد تروبرد کلاس 2 بود که به مسافت هزار و 200 متر با هم به رقابت پرداختند و در پایان اسب "بست می سلکشن" اول شد و اسب‌های "توی استوری" و "بن آمور" به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان روز نخست هفته شانزدهم این مسابقات در پایان مبلغ سه میلیارد و 174 میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

قرار است روز دوم و پایانی این هفته از مسابقات سوارکاری گنبدکاووس عصر فردا جمعه 6 اسفند در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان 375 هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شوداما از 2 سال پیش با شیوع ویروس کووید 19 از حضور تماشاگران در برخی هفته‌ها به سبب وضعیت قرمز کرونایی جلوگیری می‌شد.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در 2 شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

مطابق تقویم اعلامی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس تا پایان اسفند ماه جاری برگزار شود.

برچسب‌ها