جمعه 15 تیر 1403

استاد بازیگران هالیوود درگذشت

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
استاد بازیگران هالیوود درگذشت

«جک گارفین» کارگردان سینما، تئاتر و استاد بسیاری از بازیگران هالیوودی از جمله «جیمز دین»، «استیو مک‌کوئین» و «بروس درن» در سن 89 سالگی درگذشت.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، «گارفین» به عنوان یکی از پیشگامان اکتورز استودیو به چهره‌هایی چون «جیمز دین»، «بن گازارا» و «بروس درن» بازیگری آموخت و در کارنامه کاری خود سابقه همکاری با کارگردانان بزرگی از جمله «الیا کازان»، «جان فورد» و «جورج استیونز» را داشت.

وی فعالیت خود را به عنوان کارگردان با ساخت فیلم «غریبه» در سال 1957 با بازی «بن گازارا» آغاز کرد و در سال 1961 فیلم «چیزی وحشی» را با بازی «کارول بیکر» نویسندگی و کارگردانی کرد. «کارول بیکر» که برای بازی در فیلم «عروسک بچه» ساخته «الیا کازان» نامزد اسکار بازیگری شده بود در سال 1955 با «جک گارفین» ازدواج کرد و زندگی مشترک آنها تا سال 1959 ادامه داشت.

«جک گارفین» دوم جولای 1930 در چک‌اسلواکی به دنیا آمد و در سال 1946 به نیویورک آمد و در رشته نمایش مدرسه نیویورک مشغول تحصیل شد و سپس در موسسه تئاتر وینگ آمریکا کارگردانی خواند و در سال 1951 به اکتورز استودیو وارد شد و در آنجا با استخدام «جیمز دین» نمایش «پایان مثل یک مرد» را در تئاتر برادوی به روی صحنه برد.

او در چند سال بعد نمایش‌های چون «دختران تابستان»، «گناه پات مالدون» و «سایه تفنگدار» را کارگردانی کرد و دو نمایش از «آرتور میلر» با نام‌های «قیمت» (1979) و «ساعت آمریکایی» (1980) را به عنوان تهیه‌کننده همراهی کرد.

«گارفین» با همکاری «پل نیومن» شعبه موسسه اکتورز استودیو را در لس‌آنجلس تاسیس کرد. او همچنین در سال 1985 کتابی با عنوان «زندگی و بازیگری: تکنیک‌هایی برای بازیگر» نوشت که در سال 2010 منتشر شد.

انتهای پیام