پنج‌شنبه 19 مهر 1403

استاندار: ادارات خراسان شمالی حق برگشت چک کسبه را ندارند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار: ادارات خراسان شمالی حق برگشت چک کسبه را ندارند

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی با تاکید بر استفاده مدیران استانی از تمامی اختیارات قانونی خود برای کمک بیشتر به صنوف گفت: از امروز هیچ یک از سازمان‌ها و ادارات دولتی استان حق برگشت دادن چک کسبه را ندارند.

محمدعلی شجاعی روز چهارشنبه در نشست ستاد پیشگیری و مدیریت کرونا با محوریت هماهنگی بازگشایی اصناف خراسان شمالی، اظهار داشت: علیرغم محدودیت منابع و امکانات در کشور، بیماری کرونا در مقایسه با بسیاری از نظام های سیاسی اروپایی به خوبی مدیریت و کنترل شده است که این نتیجه پای کار بودن مسوولان دستگاه‌های دولتی، نظامی، انتظامی، امنیتی و همه مردم است و به تعبیری دیگر نشان از انسجامی ملی برای مبازره با این بیماری دارد.

وی با اشاره به اینکه طبق ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا، از 23 فروردین فقط صنوف کم خطر و کسب و کارهای متوسط به شکل پلکانی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، حق بازگشایی دارند، افزود: رویکرد دولت بر این است که فعالیت‌های اقتصادی و خدماتی که دستگاه ها دولتی و خصوصی انجام می‌دهند، باید به گونه‌ای باشد که مردم بیشتر در خانه بمانند، در جایی اجتماع نکنند و یا اگر اقدامی انجام می‌گیرد در چهارچوب یک پروتکل بهداشتی باشد.

شجاعی با بیان اینکه مدیران استانی باید تمامی ابلاغیه های ستاد ملی مبارزه با کرونا را به شکل دقیق اجرا کنند، خاطرنشان کرد: تمامی مدیران دارای اختیارات قانونی در استان هستند که باید رویکرد تمامی بخش ها، کمک حداکثری به اصناف آسیب دیده در قالب تسهیلات بانکی، معافیت های مالیاتی و بیمه های بیکاری باشد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: استفاده مدیران از اختیارات قانونی خود برای کمک حداکثری به اصناف یک دستور لازم الاجرا است و هیچ تصمیمی در استان بدون حضور نمایندگانی از چهار صنف تولیدی، توزیعی، خدماتی و فنی گرفته نخواهد شد.

شجاعی با اشاره به اینکه هنوز بحث خرید اینترنتی در خراسان شمالی جدی گرفته نشده است، افزود: خرید و فروش کمتر از 600 میلیون ریالی در 15 روز نخست امسال نشان از آن دارد که در مقایسه با بسیاری از استان ها عقب هستیم و هنوز به جایگاه و نقش فروشگاه های اینترنتی در جلوگیری از انتشار کرونا پی نبرده ایم.

استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آنان در نواحی روستایی سکونت دارند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*