جمعه 10 فروردین 1403

استاندار: ادارات گلستان به خاطر خطر کرونا تعطیل نمی‌شوند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار: ادارات گلستان به خاطر خطر کرونا تعطیل نمی‌شوند

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان با تاکید بر کاهش حداکثری تعداد کارکنان دولت در هفته جاری برای کمک به مهار ویروس کرونا گفت که هیچ اداره و سازمانی در استان به طور کامل تعطیل نیست.

هادی حق شناس امروز شنبه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در استانداری گلستان اظهار داشت: تعطیلی مطلق در دستگاه‌های اجرایی استان وجود ندارد و حضور مدیران و معاونان در همه ادارات الزامی است.

وی بیان کرد: در شهرهای قرمز که پیش‌تر مبنای حضور کارکنان یک سوم ظرفیت بود با تشخیص مسوول دستگاه کارکنان می توانند با حداقل نفرات در محیط کار حاضر شوند.

استاندار گلستان همچنین از آنچه که همکاری مردم و بازاریان با مصوبات ستاد استانی مقابله کرونا در 9 ماه اخیر و به ویژه یک هفته گذشته نامید، قدردانی کرد و خواستار تداوم همکاری تا مهار کامل این ویروس شد.

وی با یادآوری کاهش 40 درصدی تردد بین شهری و داخل شهرهای قرمز استان گلستان تاکید کرد که ممنوعیت تردد جاده ها تا پایان هفته جای به قوت خود باقی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز در این جلسه گفت: چهار شهرستان گرگان، بندرترکمن، آق قلا و کلاله در وضعیت قرمز؛ رامیان در وضعیت زرد و باقی شهرستان های استان در وضعیت نارنجی و هشدار شیوع کرونا قرار دارند.

عبدالرضا فاضل اظهار داشت: هفته گذشته و با اجرای طرح محدودیت کرونا تعداد بیماران مبتلا به کووید 19 در شهرهای قرمز گلستان ثابت ماند اما شمار بیماران کرونایی گمیشان، بندرگز، علی آباد، کلاله و مراوه تپه نسبت به هفته قبل از آن بیشتر شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر 553 نفر مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی گلستان بستری هستند که از این تعداد 115 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار داشته و 54 نفر به دستگاه کمک تنفسی متصل هستند.

دکتر فاضل گفت که در 24 ساعت گذشته 13 نفر در مراکز درمانی استان گلستان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

بازدید از دفاتر ازدواج و طلاق، تعطیلی حراجی ها در هفته آینده، فعال بودن بخش مواد غذایی فروشگاه های زنجیره‌ای و تعطیلی سایر بخش های آن، نظارت بیشتر بر تردد خودرو در شهرهای قرمز، رفع مشکل تردد خودرویی قشرهای تاثیرگذار از جمله پیمانکاران و کشاورزان با همکاری دستگاه‌های مرتبط، فرمانداری و پلیس راه از جمله مصوبات امروز ستاد استانی مقابله با کرونا بود.

ستاد استانی کرونا در گلستان شنبه هر هفته و بلافاصله بعد از جلسه ملی آن به ریاست دکتر روحانی رییس جمهوری برگزار می شود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*