سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

استاندار بوشهر: روند پرداخت تسهیلات کرونایی رضایت‌بخش نیست

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار بوشهر: روند پرداخت تسهیلات کرونایی رضایت‌بخش نیست

بوشهر - ایرنا - استاندار بوشهر گفت: روند کنونی پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا در این استان رضایتبخش نیست و در این زمینه انتظار است متولیان سرعت بخشی لازم را داشته باشند.

عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر افزود: به منظور تحقق روند شتاب بخشی به پرداخت تسهیلات واحدهای آسیب دیده از کرونا باید اقدامات هفتگی آنها به استانداری گزارش و دستگاه‌های ذیربط نیز در موضوع پرداخت‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: شورای هماهنگی بانک‌های استان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز باید علت کند بودن روند پرداخت‌ها را شناسایی و گزارش هفتگی آن ارائه کند.

گراوند ادامه داد: با توجه به شرایط موجود بین نظام اداری و بخش خصوصی استان جبهه گیری خاصی در این حوزهها وجود ندارد و این دو بخش برای رونق تولید و شکوفایی اقتصاد استان هماهنگ هستند.

وی افزود: ارتباط سازنده و مفیدی بین بخش دولتی و خصوصی را در استان شاهد هستیم و این امر فرصت بسیار خوبی برای رونق تولید است.

گراوند با اشاره به شرایط شیوع کرونا در استان بوشهر یادآورشد: مدیران اجرایی در استان برای جلوگیری از ایجاد تجمع در ادارات تدابیر لازم را بیندیشند.

استاندار بوشهر با قدردانی از توجه مردم استان به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی گفت: با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک از سوی همه هم استانی ها، روند این بیماری در استان بهبود خواهد یافت.

گراوند افزود: همه کارکنان دستگاه‌های اجرایی موظف به استفاده از ماسک در محل کار هستند و کارمندی که بدون ماسک باشد برای او غیبت محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: همچین به مراجعان بدون ماسک نیز خدمات اداری ارائه نخواهد شد.

استاندار بوشهر با اشاره به ضرورت رونق بندر بوشهرگفت: باتوجه به اهمیت رونق بندر بوشهر، دستگاه‌های مرتبط زمینه لازم را برای سرعت گرفتن تخلیه و ترخیص کالا از این بندر فراهم کنند و موانع اداری بر سر راه تسریع در ترخیص کالاها برداشته شود.

گراوند افزود: تقویت بندر بوشهر در گرو این است که تلاش کنیم کشتی‌های بیشتری در بندر پهلو بگیرد و ظرفیت‌های موجود در این بندر را احیا کنیم.

*س_برچسب‌ها_س*