یک‌شنبه 15 مهر 1403

استاندار تهران: نظام قدرتمند جمهوری اسلامی، امروز توان چانه‌زنی با قدرت‌های بزرگ را دارد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
استاندار تهران: نظام قدرتمند جمهوری اسلامی، امروز توان چانه‌زنی با قدرت‌های بزرگ را دارد

به گزارش فارس، علیرضا فخاری استاندار تهران، در مراسم سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» که صبح امروز (چهارشنبه) در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، گفت: نورانیت شهدا هنوز تشعشع می‌کند. گفته‌ها، نوشته‌ها و وصیت‌های آنان هنوز وجود دارد. کسی فکر نمی‌کرد یک انقلاب جوان اینگونه مورد تعارض و تجاوز قرار بگیرد. دفاع مقدس برای یک مقطع 8 ساله نیست؛ بلکه این محتوا برای تاریخ پیش‌رو آنقدر هادی است که باید سال‌ها مورد تحلیل قرار بگیرد.

وی افزود: باید به خود ببالیم که هنوز عطر نور افزا که در قلب همه ما وجود دارد در این مراسم به مشام می‌رسد‌. ما هر وقت در جمع جانبازان و ایثارگران قرار می‌گیریم، زبان ناتوان از گفتن چیزهایی است که اتفاق افتاده، چه روزها و شب‌هایی که گذشت و قابل توصیف نیست.

استاندار تهران ادامه داد: همه زشتی‌ها، زیبایی‌هاو صفات برتر و تولیدکننده فکر و اندیشه جدید را دفاع مقدس برای ما ایجاد کرد. دفاع مقدس نه تنها به‌عنوان یک جنگ، بلکه به‌عنوان یک نقطه تلاقی بین همه قدرت‌ها و توان فکری و تجهیزاتی آن‌ها در مقابل مردمی صاحب فضل و مقاوم بود. تاریخ هیچ وقت این قضاوت تفاوت جنگ ما و جنگ‌های دیگر دنیا را فراموش نمی‌کند. امروز هم شاهد هستیم که برای قدرت در دنیا جنگ‌های مختلفی شکل می‌گیرد اما آن کجا و این کجا؟

فخاری تأکید کرد: وجود فرماندهی معظم و معزز کل قوا، امامی فقیه، اسلام‌شناسی واقعی، دانشمند و شجاع، نکته مثبت اصلی دفاع مقدس بود. کجای دنیا فرمانده‌ای مثل امام (ره) پیدا می‌شود؟ دفاع مقدس باعث ایجاد اتحاد بین همه اقشار، اعم از دانش‌آموز و کاسب بود. حضور همسران و خواهران در پشتیبانی دفاع مقدس دیگر امر مهم در این جنگ بود.

وی تصریح کرد: همه در یک مسیر، برای یک هدف و با یک عنوان بدون توجه به قدرت، گروه و دسته فعالیت می‌کردند، یک دست واحد بود و عنصر وحدت‌بخش بود. دفاع مقدس مقاومت و استقامت را نهادینه کرد و امروز ما با همین مقاومت و استقامت فضای روشن پیش‌رو را حس و تجسم می‌کنیم.

استاندار تهران افزود: ما با همان اراده و صبر باید مشکلات را حل کنیم. باید در فراز و نشیب آینده روشن را یادآوری کنیم و برای خود و دیگران آن را مرور کنیم تا زمینه این رشد و ترقی را ایجاد کنیم. امروز به واسطه این مقاومت و صبر که توأم با سرافرازی و امیدبخشی و جبران کاستی‌ها بود، محدودیت‌ها را برداشتیم و تحریم‌ها را خنثی کردیم.

وی افزود: وقتی به عقب نگاه می‌کنیم گذشته‌ای روشن را می‌بینیم، ما از گذشته خودمان پشیمان نیستیم و به آن افتخار می‌کنیم. تاریخ اثبات کرده وقتی کشوری برای رسیدن به حق و برای رسیدن به مقام عالی انسانی تلاش می‌کند، هیچ‌وقت دچار یأس و ناامیدی نمی‌شود و وقتی به گذشته نورانی نگاه می‌کند، آینده را نیز نورانی می‌بیند؛ این انسان انقلابی است.

فخاری گفت: ما یادمان می‌آید که برای کسب ثروت و قدرت نمی‌جنگیدیم‌. وقتی کسی به‌عنوان رزمنده در جنگ حاضر می‌شد، به‌عنوان خالص‌ترین وجود خود شناخته می‌شد. آن روز همه در یک گروه و صف حاضر شدند و برای بالا بردن پرچم ایران مقاومت کردند.

وی تأکید کرد: چانه‌زنی برای گرفتن امتیازات بزرگ از قدرت‌های بزرگ با تکیه بر اراده و دانش و نظام قدرتمند جمهوری اسلامی، از قدرت‌های امروز ماست. ما به قدرت الگوسازی و ارشاد رسیدیم، البته که مشکلاتی هم وجود دارد اما تلاش می‌کنیم ایرانی قوی را به نسل آینده تحویل دهیم.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید علیرضا فخاری استاندار تهران اقتدار جمهوری اسلامی جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز هفته دفاع مقدس این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است