شنبه 29 اردیبهشت 1403

استاندار خراسان جنوبی: کشاورزی اساس توسعه همه جانبه است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار خراسان جنوبی: کشاورزی اساس توسعه همه جانبه است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: کشاورزی اساس توسعه و پیشرفت همه جانبه یک کشور است و یکی از عناصر مهم در پیدایش تمدن‌های بزرگ به شمار می‌آید.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان جنوبی، محمدصادق معتمدیان در پیامی به مناسبت فرارسیدن هفته جهاد کشاورزی افزود: ایران اسلامی نیز به عنوان کشوری صاحب تمدن کهن، دارای پیشینه درخشان در زمینه کشاورزی بوده است.

وی بیان کرد: کشاورزی به عنوان بستر امنیت و سلامت غذایی کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. امروزه بخش کشاورزی و دامپروری به عنوان یکی از بخش‌های بنیادین نظام اقتصادی کشور با بهره‌گیری از تمامی ابزارها، نیروهای متخصص و کارآمدترین تکنیک‌ها برای دستیابی به اهداف عالی خود که همانا استقلال، امنیت غذایی و توسعه همه جانبه است تلاش می‌کند.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی اظهار داشت: استان خراسان جنوبی نیز در این شرایط با بهره‌گیری از توان کارشناسی و برنامه‌ریزی مناسب، عزم جدی خود را در اجرای پروژه‌های مهم، کلیدی و کاربردی از قبیل نهضت گلخانه‌ای، هاب شتر و اجرای سیستم‌های نوین آبیاری بکار گرفته است.

وی هفته جهاد کشاورزی را یادآور فرمان تاریخی جهادگر بزرگ قرن، حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل نهاد مقدس جهاد دانست و گفت: اینجانب فرارسیدن هفته جهاد کشاورزی (21 لغایت 27 خردادماه) را به تمامی جهادگران عرصه کشاورزی و تولید استان تبریک عرض می‌نمایم. امید است با تاسی از آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران (ره) و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و در ادامه راه سنگرسازان بی‌سنگر مبنی بر توسعه فرهنگ و روحیه جهادی در جامعه، در جهت حفظ ارزش‌ها و خدمت رسانی به مردم و همچنین افزایش تولید تا رسیدن به مرحله جهش تولید در خودکفایی محصولات کشاورزی بیش از پیش کوشا و موفق باشید.

*س_برچسب‌ها_س*