دوشنبه 16 مهر 1403

استاندار خراسان شمالی: مدیران کم‌کار در مقابله با کرونا توبیخ می‌شوند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار خراسان شمالی: مدیران کم‌کار در مقابله با کرونا توبیخ می‌شوند

بجنورد - ایرنا - رییس ستاد پیشگیری از کرونا در خراسان شمالی گفت: مدیرانی که در اجرای مصوبات و دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا اهتمام نداشته باشند، توبیخ و به وزراتخانه مربوطه معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی شجاعی روز شنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: با مدیران دستگاه های اجرایی که در رعایت مصوبات ستاد کرونا همانند کاهش تعداد کارکنان در شرایط کرونایی استان اهتمامی نداشته باشند، برخورد می شود.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه افزایش مبتلایان و فوتی ها در هفته های اخیر ناشی از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی است، تصریح کرد: همه مردم و مسوولان در استان باید اراده جدی برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی داشته باشند تا زمینه کاهش بستری و فوتی های ناشی از کرونا در هفته های آتی فراهم شود.

شجاعی با بیان اینکه مصوبات استانی نباید منافاتی با مصوبات ستاد ملی کرونا داشته باشد، خاطرنشان کرد: مصوبات ستاد ملی کرونا اسنادی بالادستی است ولی بومی کردن این مصوبات بر اساس رنگبندی شهرستان ها بر عهده استان است.

وی با بیان اینکه مدارس خرسان شمالی برای تزریق واکسن کرونا آماده سازی خواهد شد، تصریح کرد: باید اطلاع رسانی های شفافی در خصوص مشمولان واکسن کرونا و نحوه تعلق آن به افراد جامعه صورت گیرد تا شاهد سوء استفاده ها برخی از افراد نباشیم.

تلاش رسانه های معاند برای ناتوانی دولت در مدیریت کرونا

وی با بیان اینکه هم اکنون رسانه های معاندی همانند «بی بی سی» تمامی تمرکز خود را متوجه ناتوانی دولت در مدیریت کرونا کرده اند، گفت: دستگاه قضایی، پلیسی و امنیتی باید کنترل شبکه های اجتماعی را که درصدد نشان دادن عملکرد ضعیف دولت هستند، به‌دست گیرند به گونه ای که مردم احساس نکنند که دولت عمکرد ضعیفی در مدیریت کرونا دارد.

شجاعی افزود: در این میان رسانه ها نیز باید مردم را نسبت اقدامات موثر دولت در پیشگیری از کرونا آگاه کنند.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی در برگزاری آیین شب قدر تابع مصوبات ستاد ملی کرونا است، تصریح کرد: آیین های شب قدر با توجه به نوع رنگبندی هر شهرستان در فضایی باز و با رعایت شیوه نامه های بهداشت برگزار می شود.

نماینده عالی دولت در استان خراسان شمالی افزود: همچنین هیات ها و متولیان برگزاری آیین ها نیز باید قبل از شروع مراسم مجوز برگزاری را از فرمانداری شهرستان ها اخذ کنند.

پلمب 60 واحد صنفی

فرمانده انتظامی خراسان شمالی نیز در این نشست اظهار داشت: از ابتدای اعمال محدودیت ها در سال جدید از ورود پنج هزار و 77 خودرو به استان جلوگیری شده است.

سردار سعید مطهری زاده افزود: همچنین در این مدت 2 هزار و 771 بازدید داشته ایم که 60 فقره آن منجر به پلمب شده است.

*س_برچسب‌ها_س*