پنج‌شنبه 19 مهر 1403

استاندار خراسان شمالی: نیاز مردم به اقلام بهداشتی باید به‌موقع تامین شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار خراسان شمالی: نیاز مردم به اقلام بهداشتی باید به‌موقع تامین شود

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: برای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و توفیق در زمینه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، باید اقلام بهداشتی و تجهیزات پزشکی در سریع‌ترین زمان ممکن توزیع شود.

محمدعلی شجاعی، پنجشنبه در نشست با تولیدکنندگان اقلام بهداشتی و درمانی در استان، اظهار داشت: سه اولویت اصلی ستاد مقابله با شیوع کرونا در استان باید تعیین میزان نیاز اقلام تا پایان کار، مشخص شدن تکالیف اتاق بازرگانی، اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت و آمادگی شیکه توزیع برای تامین به هنگام آن باشد.

وی با تاکید بر اینکه این اقلام باید با تعیین اولویت توزیع شود، افزود: ضمن تسریع در تامین این اقلام، برای ادامه کار نیازمند یک انسجام و حرکت بسیجی وار در واحدهای تولیدی هستیم.

شجاعی تصریح کرد: اگر شبکه توزیع کار خود را درست انجام دهد دیگر شاهد تردد زیاد مردم در سطح شهر نخواهیم بود و همچنین شبکه بسته بندی برای اقلام ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده به صورت متمرکز و با قیمت مشخص انجام شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: 254 هزار خانوار در سطح استان داریم، پس باید به تعداد نیاز تولید داشته باشیم و توانایی ها سنجیده شود اما انجام این کار نیاز به تخصص ندارد تنها با یک جمع و تفریق ساده می توان به اعداد مورد نیاز دست یافت.

شجاعی اظهار داشت: تمام مدیران دستگاه های اجرایی باید مسئولیت پذیر باشند و این زنجیره باید پیوسته باشد تا نظام مناسب توزیع سامان گرفته و برقرار شود.

وی افزود: برای تامین سرمایه واحدهای تولیدی مشکل دار، تمام بانک های دولتی و خصوصی را موظف کرده ایم تا کار این واحدها را در راستای ارائه تسهیلات راه بیندازند و این موضوع باید تنها در مدت چند ساعت عملیاتی شود اما مهم تر آنکه خط تولید این واحدها باید تامین کننده نیاز ما باشد.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شمار مبتلایان بیماری کرونا در استان خراسان شمالی تا روز پنجشنبه - امروز - 45 نفر است و تاکنون مرگ 3 نفر نیز بر اثر این بیماری قطعی شده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*