یک‌شنبه 15 مهر 1403

استاندار زنجان: امسال 27 پروژه مهم استان به دولت معرفی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار زنجان: امسال 27 پروژه مهم استان به دولت معرفی شد

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: امسال 27 پروژه مهم و قابل افتتاح این استان را به دولت معرفی کردیم که این در کنار جهش تولید صورت گرفته است.

فتح الله حقیقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تکمیل این 27 پروژه که با سرمایه گذاری 938 میلیارد تومان عملیاتی شده است برای 6 هزار و 792 نفر در استان شغل ایجاد می شود.

وی اظهار داشت: پنج مورد از این پروژه ها ملی بوده، یک پروژه استانی و مابقی (21 پروژه) نیز مربوط به بخش خصوصی است.

حقیقی با اشاره به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید نامگذاری شد، اظهار داشت: در این راستا، دوم فروردین ماه ستادی تحت عنوان ستاد تدوین سند و نقشه راه جهش تولید در این استان را ایجاد کردیم که اوایل خردادماه نیز از این سند رونمایی شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه اجرای پروژه مشترک با بنیاد برکت به ویژه در شهرستان های خدابنده و ماهنشان از توابع استان زنجان از دیگر اقدمات مهم است، گفت: به همین منظور کمیته ای بین بنیاد برکت و واحدهای تولیدی و کشاورزی و حوزه استان شکل گرفته است و پروژه های مدنظر درحال نهایی شدن هستند که به محض نهایی شدن، به زودی کلید خواهند خورد.

حقیقی با اشاره به اینکه منظومه اشتغال روستایی برای روستاهای استان را تهیه شده و تلاش می شود اقدمات و فعالیت ها در این خصوص، به نتیجه برسد، افزود: با بنیاد مستضعفان نیز پروژه هایی در زنجان مد نظر است که با حضور رییس سازمان، در مناطق محروم و کم برخوردار، نهایی و عملیاتی خواهد شد.

وی به سفر یکروزه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: این سفر برای طرح ها و پروژه ها، ارتقای زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات و ارتقای اینترنت، گشایش های بسیار خوبی را داشت.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*